Lådposten

Jag hittade en gammal  informationsbroschyr från Posten!
I den förklarades var jag kan  hitta Postens brevlådor
i min kommun. Alltså heter de gula lådorna brevlådor.
Som
Anki säger  - i den gula lägger man brev och i den man har hemma hämtar man sin post.
För det är ju faktiskt så att i postlådan, hemmalådan alltså, ryms ju lite större post, inte bara brev. I de gula är det ju inte lätt att få ner något som inte ryms i ett A4kuvert och helst ska det inte vara tjockare än två hopvikta A4papper!
Eller kanske är det som
Camilla säger - låda som låda. Huvudsaken det kommer annat än räkningar och reklam i den man har hemma!
Tur att jag nu med er hjälp lyckats utreda denna för världens fortskridande viktiga fråga!

Kommentarer
Postat av: Anki

Skönt att frågan nu är utredd!
Ha en skön helg!

2007-04-21 @ 10:29:59
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anki

Åh, Grattis på namnsdagen! Missade det förra gången jag var in och skrev!
Kram!

2007-04-21 @ 12:40:17
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Till Anki
visst är det skönt när så stora frågor blir utredda?!:)
Å tusen tack för grattandet - det är så häftigt att ha namnsdag på sitt tilltalsnamn så här i vuxen ålder, det fanns inte i almanackan när jag var liten.

2007-04-21 @ 13:12:22
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: ~M~

Skönt att ni löste problemet ;)

2007-04-22 @ 01:40:08
Postat av: Camilla

ler lite...låda som låda...hallelulja...riktig post är guld värd..men epost är lättare o visst är vi bättre på att hålla kontakten med denna internetbaserade variant...

2007-04-22 @ 08:11:58
URL: http://quarter65.bloggspace.se
Postat av: Självaste Annika

~M~
Ja, visst är det skönt att allt löser sig, nu kan vi alla sova gott om nätterna!:)

Camilla
jo, kanske har du rätt ang. internet men håll med om att det är rätt skönt att kunna krypa upp i soffan och läsa ett långt brev från en kär vän? För mig som har en stationär dator är det lite krångligt att läsa e-post i soffan...

2007-04-22 @ 18:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0