Påskdagen 2007

Så har även påskdagen börjat sakta ner sig och jag ska snart krypa ner i sängen och sova lite. Snart är min tvättkorg tom och strykhögen är minimerad. Tänk att den ska vara så gruvsam denna strykning! Så är det för mig i allafall ,fast jag står framför teven och stryker, det går liksom lite lättare då.

I går gjorde jag tre försök att få tag på/träffa vänner - antingen var de inte hemma eller upptagna så det är inte alltid så lätt att vara så social ,som en del tror att det är, när man är ensamstående. Ibland inbillar jag mig att jag tränger på och ibland tror jag att männsikor inte tror/inte vill att jag ska trivas i deras eventuella familjevisa helgaktiviteter. Men jag har varit ensam såpass länge nu att det inte är jobbigt att längre att vara den "udda".
Jag tycker att jag blivit bättre på att bjuda hem folk men jag får nog höja mig ett snäpp till - det kanske finns de som tror att jag inte har tid och lust med dem?!

I morgon är det annandagen och sedan börjar arbetsveckan igen...Barnen har lov och det blir lite andra aktiviteter än vanliga veckor. Å det finns tid att leka klart, att bygga kojan och verkligen leka i den, tid för utflykter, lek i gympasalen och kanske lite sol på nästipparna!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Oh vad jag känner igen ditt resonemang som ensamstående och relationerna till vännerna. Fast oftast är det jag som tror att jag stör när jag ringer och att folk kanske tycker jag är tråkig när jag bjuder hem dem. FAST jag får bevis på motsatsen gång på gång - men det sitter djupt.

2007-04-09 @ 12:13:40
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Sylvia: Skönt att det inte är bara jag som känner/tänker såhär!Synd att det är en bit till dig annars har du kunnat komma hit till solen på kaffe idag!

2007-04-09 @ 18:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0