Tjena!

Det är påskaftons fm och eventuellt tänker solen kika fram lite mellan molnen och själv tänker jag kika fram här i bloggen. Anledningen till att jag varit borta från bloggen är först och främst att min dotter varit hemma - jag tog verkligen tillvara den tiden. Förutom helgen (hon kom förra fredagen) var jag ledig på måndagen och då strosade vi i stan och småhandlade lite, åt lunch och hann även med att snusa på lilla M. Jag har njutit av att sitta tillsammans och äta middag och småprata, titta på tv tillsammans, hänga tvätt ihop  - ja, alla små vardagligheter har varit njutstunder.
En annan anledning till att jag varit lite loj i bloggvärlden har varit att jag kände att jag behövde vila hjärnan. Jag har lätt att dras med i andras tankar och resonemang och fundera vidare på diverse upplevelser, ämnen och känslor. Å ibland blir det lite mycket, tror jag. Så jag har kommenterat sparsamt men jag har läst hos dem jag brukar. Ibland är det skönt att bara läsa,utan att kommentera samtidigt som jag ofta känner att jag vill i tala om att jag varit där.
Nu är jag här och jag ska ägna mig en stund åt att läsa i bloggar och sedan ta itu med...tja, förmiddagskaffe kanske?!

Kommentarer
Postat av: Micke

Bra att vila sin hjärna emellanåt, man behöver ju inte komentera allt, det gör inte jag!! ha de gott!

2007-04-07 @ 10:19:32
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Anonym

bloggvila behövs ibland och även annan (vila)!
sköt om dig och ha en fortsatt bra påskhelg!

2007-04-07 @ 13:31:57
URL: http://latmasksamtal.blogg
Postat av: Självaste Annika

Åh ni har ju så rätt - man behöver inte kommentera allt och man behöver vila både från det ena och det andra! Jag ska njuta av resten av min helg!

2007-04-07 @ 23:18:28
Postat av: Camilla

visst har du så rätt...bättre att vara ensam än vara ensam i tvåsamheten...
Ta du paus..det gör jag oxå ibland..men hade jag inte haft bloggen..så vet jag inte hur jag skulle få ut allt som bullrar omkring i mig..
kram o en trevlig påsk

2007-04-08 @ 06:19:09
URL: http://quarter65.bloggspace.se
Postat av: Tina

Tack för hälsningen....låter klokt att ta det lite lugnt. Jag tränar själv på det varje dag. Tänka slow motion... Kram Tina

2007-04-08 @ 19:42:42
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: Anki

Ja, man måste få ta det lugnt och vila när det behövs.
Kram!

2007-04-08 @ 20:11:18
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: ~M~

LÅter bra att du haft lite egentid. Man måste ha det ibland. Vila upp sina egna tankar och känslor. Många på bloggen skriver ju om väldigt jobbiga saker.

Varm kram till dig!

2007-04-08 @ 22:55:13
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Camilla: Hoppas din helg vart bra!

Tina: välkommen hit! Skönt att någon tycker jag är klok - själv känner jag mig mest lat!

Anki: Åh, skönt med mera stöttning!Fast jag tycker det har behövts vila lite väl mycket och ofta på sistone..eller är det latmasken som krälar i mig?

~M~: Du har så rätt, vila upp sina egna tankar och känslor är bra beskrivet.

2007-04-08 @ 23:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0