Vårsnuvan är här!

I går gick jag hem från jobbet. Med för lite sömn i kroppen, ont i halsen och feber. Fast jag vet att det kommer att svida i plånboken men jag inser ju att vara på jobbet med feber är ingen hit precis! Risken är att det bara blir något än värre elände av det hela om man poar på och ska vara "duktig".

Jag sov i nästan tre timmar när jag kom hem, det brukar kunna vara ett knep för alla elaka virusar att försvinna. Men si vad hjälpte det annat än att jag hade svårare än svårt att sova i går kväll! Frampå morgonen blev det väl som han J.B (John Blund) tog sig en sväng förbi min säng.

I morgon tänker jag inte heller gå till jobbet, jag tror på det min mamma alltid sa; att man ska kunna vara uppe en dag feberfri innan man går i väg. Å i dag är det ingen sådan dag.

Nackdelen med att vara hemma är ju att man ser allt som borde göras - förstår inte vem som sätter in skitiga fönster hos mig varje vår! Å inte heller vem som lämnar sådan oreda i lilla trädgården, hade inte gjort något  om gräset blivit klippt en gång till i höstas. Jag gillar att ha en trädgård, en gräsmatta att gå ut på och att titta på scillor, tulpaner, snödroppar etc men jag vill att någon annan ska sköta den. Å då kan den tvätta fönstren och städa bilen när den ändå är i gång s a s.

Å nu är jag trött igen, efter att ha varit uppe en stund så nu går jag och vilar!



Kommentarer
Postat av: Petra

Haha, jag är precis likadan. Inte febrig, men när det kommer till trädgård och liknande. Jag vill ha och vill ha, men jag orkar inte sköta. Hmm, inte direkt vuxenpoäng där inte.

Krya på dig förresten!

2007-04-17 @ 15:14:51
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Självaste Annika

Petra, kul att du tittar in! När det gäller trädgård får jag aldrig några vuxenpoäng!

2007-04-17 @ 17:51:11
Postat av: SolSkuggan

Dunjacka igår.. Här är den fortfarande ett måste:)
Ha det så gott du kan i fina staden Östersund:)

2007-04-17 @ 17:58:01
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ella

Jag tror att jag snart kommer instämma i det där med trädgård och fönster (stör mig iof inte så värst)... Bra om någon annan sköter den.

Krya på dig, du har en klok mamma, man SKA vara feberfri en dag.

2007-04-17 @ 20:41:24
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Anonym

dunjacka på, och man måste förlåta sig själv, sin upplevada otillräcklighet - den faktiska kanske inte är så dålig!, andra kanske inte gör det, men dom har inte insikten på samma sätt, men själv kan man!
ännu inga träd fällda, kanske imorron - onsdag!

2007-04-17 @ 21:06:36
URL: http://latmasksamatl.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Solskuggan, kul att du hittat hit. Dunjackan får hänga kvar framme i hallen, april är april när det gäller väder!

Ella, grön asfalt kan det vara något? Fast det luktar så lite och är så hårt...

Latmasksamtal, hoppas det går bra med träden!

2007-04-18 @ 06:49:01
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Micke

Inge vidare att sova på dan, svårt att sova på kvällen, känner igen det där, men är man dålig så brukar det ju lösa sig.
Sover själv som en gris när jag är sjuk, 18 timmar om dygnet tyo.. Krya på dig!!

2007-04-18 @ 12:27:44
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Micke
18 timmar?!?! I natt har jag sovit men inte 18 timmar, men sju och det påverkar ju allmäntillståndet på en gång.

2007-04-18 @ 18:05:50
Postat av: ~M~

Sådär säger min mamma alltid också. Att man ska vara hemma en dag så man verkligen är fri från febern. Och man måste verkligen ta tag i sig och verkligen vara hemma från jobbet och verkligen vila. Annars blir det ju bara värre och värre om man anstränger kroppen.
Det är ju inte som att man vilar på jobbet :)
Även om det vore himla praktiskt ;)

2007-04-19 @ 19:51:19
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

~M~
Å ju äldre man blir desto mer inser man att mammor har rätt i mycket...tro mig!
Fast om man provsover sängar kan det väl inte göra något om man är lite febrig och så?

2007-04-19 @ 22:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0