Tvärnit

Hm, jag som tyckte jag tankat genom att vara ledig några dagar...Överrumplad av stresskänslor. sömnbrist och pulserande öron befinner jag mig idag hemma. Det var som om hela jag tvärnitade i går em efter en härlig helg.
En alldeles lagomt stimmig personalfest i fredags med god mat och sedan en enormt skön lördagskväll. Med återigen god mat som en gammal vän bjöd på. Vi pratade otvunget och glatt fast det var längesedan vi sågs. Jag vandrade hem mitt i natten och gjorde färska spår i nysnön.
Åsså blev det så i går, när stjärnorna var på plats och ljusstakarna i fönstren glimmade och jag tände det första adventsljuset. Där mitt i stillheten någonstans så poppade oroliga ,stressade känslor upp och späddes på av den kommande nattens frånvaro av sömn. Det var inte så svårt beslut att fatta att stanna hemma idag. 

För några år sedan hade jag inte lyssnat, det är något jag tydligen lärt mig på resans gång.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Stort steg är det när vi äntligen vid mogen ålder börjar lyssna på vad kroppen vill säga. Som du säger, när man är yngre kör man bara på. Och så blir det som det blir också...

2007-12-06 @ 19:54:23
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Till Sylvia; ja, det gör ju det...

2007-12-07 @ 08:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0