Gårdagen

Igår hade jag en alldeles underbar timme i jobbsoffan! Där i min famn vilade hon, en liten uppenbarelse, så lugnt och sovande mot min mjuka, något förslappade kroppkaka. Jag bara njöt av att sitta där och höra hennes små lätta sovandetag och av att snusa lite på henne.
Lilla Bä är två månader drygt och verkade fullkomligt nöjd och trygg hosmig. Timmen med henne gav mig på något vis ett inre lugn som satt i hela eftermiddagen. Det enda som emellanåt blev lite för mycket var den nyblivna mammans pratbehov, men det får man väl ta en sådan gång.
Väl hemma på kvällen fick jag ny energi när en fd arbetskamrat, älskad och saknad av mig, ringde. Vi pratade en bra stund, här var det lättare att ta hänsyn till pratbehovet efter som vi delade det! Plötsligt hör jag mig själv säga att jag skulle dammsuga. Å  sedan var det som om att i och med att jag uttalat det till någon så var det ett löfte! Så jag fixade den välbehövliga städningen och tänk va' lätt det var egentligen, jag som gått och skjutit upp den i flera dagar.
I morgon ska jag fara till min älskade unge och jag har tagit ledigt hela dagen från jobbet fastän jag inte åker förrän efter lunch. Eftersom jag nu har städat kan jag ägna kvällen åt att tvätta lite och förbereda packningen, stryka lite och må lite gott. Min "prattant" säger att man aldrig ska hålla på med städning och sånt strax innan resan - då ska man bara njuta av vetskapen att man ska iväg och ägna sig åt att packa. Det var väl också en anledning att jag städade i går, jag vill inte vara sådan som jag var förut - städade och grejade runt hemma in i det sista och var mer stressad än glad åt att resa.
Å nu ska jag njuta av att vara tillsammans med min dotter i tre dagar, det känns som "en grisblink" sedan det var hon  som var ett litet knyte i min famn!

Hela den här texten, fast den var nog inte riktigt lika formulerad, försökte jag publicera igår och det  gick inte, den bara försvann. Irriterande! Men det är, som Karlsson på taket säger; en världslig sak.
Nu är det dags för lilla förmiddagskaffet och sedan bär det av till jobbet!



Kommentarer
Postat av: Ella

Låter som du hade en bra dag.
Hoppas du får det riktigt underbart hos dottern.

Kram och du, tack för all din uppmuntran.

2007-02-01 @ 21:52:22
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Chrissie

Hej. Tack för kommentaren på min blogg! Nu skall jag läsa lite här hos dig.
Trevlig helg, Chrissie

2007-02-02 @ 15:34:51
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Anki

Tack för påhälsning och kommentar på min blogg!
Ha det nu gott!

2007-02-03 @ 13:05:56
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Cinapina

Tack för att du tittade in..
Åhhh kommer knappt ihåg doften av bebisar..
Var så länge sen. Bara att vänta på barnbarn sen då...
Ha det så underbart
Cinapina

2007-02-07 @ 12:30:37
URL: http://blombergskan.blogg.se
Postat av: emwa ulhc

wjbigcfld bwsrhcxig vqku bdey kwnyf trjgfznxk lhpsriotx

2007-05-14 @ 21:42:43
URL: http://www.bwrq.jazlk.com
Postat av: what is paxil

Cool site. Thank you:-)

Postat av: what is paxil

Cool site. Thank you:-)

Postat av: what is paxil

Cool site. Thank you:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0