'Kvällen som kommer och veckan som var

Idag ser jag framemot kvällens middag! Äntligen ska den bli av med delar av mitt gamla arbetslag, som jag saknar så att jag tror att det är därför jag inte tycker om mitt nya. Vi skulle egentligenha varit fem men fyra blir vi i allafall och jag räknar glatt med att vi ska hinna både äta, dricka, skratta och skvallra lite gott.
Jag ska snart torka golven och sedan börja med det roliga - förbereda maten och dukningen.

I fm var jag på ett möte och sedan skulle jag egentligen ha åkt tillbaka till jobbet till klockan 14 men jag slapp. Så nu har jag lite ångest över det - jag har nog inte tillräckligt med tid att ta ut och jag gillar inte arbetstidsfusk! Kan det räknas om man under helgen läser en arbetsrelaterad bok ett par timmar? Jobba igen kan man också göra, men jag har fullt schå att orka mina 75 % just nu.

För övrigt så har jag i veckan spenderat nästan femtusen kronor på mig själv, nödd och tvungen därtill. Glasögon.Jag tog en båge som jag är så där nöjd med, lite klassisk men inte så fräck som jag egentiligen skulle vilja ha just p g a priserna. Fast om man slår ut summan på de år man har dem så är det kanske inte så mycket? Men just nu sved det i kassan, det blir inte så mycket förlustelse på semestern i sommar som jag hade hoppats på!
Svider gör det också i min tumme! Jag har en självspricka och det är så irriterande. Min aloe-verablomma får offra ett blad då och då, jag har hört att den saften ska vara bra på självsprickor. Någon som har något annat bra knep?
Dottern har jag också träffat på lite, hon har haft sportlov men varit med sin pappa. Varm i hjärteroten vart jag när hon i går sa: Jag vill hinna pussa dig innan flyget går på söndag".  Åh  det är klart att hon får !

Veckans trista inslag är min jobbarleda som gör mig trött och irriterad. Veckans glada inslag är bloggbekantingen Ellas syn, som förbättrats och förhoppninsvis ska hålla i sig!

Mot skurhinken!


Kommentarer
Postat av: K - Magalös

Middagen bör vara på gång. Ha det så trevligt du kan och en lika bra helg. K

2007-02-23 @ 20:03:54
URL: http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com/
Postat av: annika

K-Magalös, det var jättetrevligt och vi åt och drack och babblade...Å i dag känner jag mig nöjd och tycker att det känns helt ok att bara vara.

2007-02-24 @ 10:41:50
Postat av: Sylvia

Hoppas verkligen ni fick en rolig träff. Av egen erfarenhet vet jag att när man byter arbete/arbetslag lider man av abstinens besvär. Man måste nästan flytta en gång till innan det börjar bli roligt att jobba igen.

2007-02-25 @ 15:01:41
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: annika

Till Sylvia: Ja, det var en rolig träff. Fast jag vet inte om jag orkar ladda om i ett arbetslag till - jag bytte till det trivsamma för några år sedan och sedan splittrades vi pga omorganisation. Precis när vi fungerade som bäst. Egentligen så var det nog så att det var i andra lag det knakade och vi blev intvingade i omorg.karusellen mot vår vilja. Men när, inte om, jag vinner pengar ska jag sluta jobba och bara göra kuligheter - plugga, resa och må gott!

2007-02-25 @ 21:47:13
Postat av: Ella

Hoppas att du fick en trevlig kväll?

Usch, håller med, glasögon är alltid för dyrt och trist att köpa ;)

Tusen tack för alla dina varma tankar och kommentarer den sista tiden. De har verkligen värmt i hjärtat.

Kram

2007-02-26 @ 20:26:42
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Ella

Hoppas att du fick en trevlig kväll?

Usch, håller med, glasögon är alltid för dyrt och trist att köpa ;)

Tusen tack för alla dina varma tankar och kommentarer den sista tiden. De har verkligen värmt i hjärtat.

Kram

2007-02-26 @ 20:29:03
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: camilla

själsprickor har jag hur tokigt det än låter botat med glidmedel...haha..ja jag vet det låter inte klokt..men var på ett sexparty o hon som demonstrerade sa att det var det bästa som fanns..så jag testade o har inte lidit av det sen dess..lycka till

2007-02-27 @ 18:32:45
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Anonym

Till Ella: Det blev en härlig kväll! Å glasögonen gör en väldig nytta så det får väl anses vara ett bra inköp...
Till Camilla: Hm, det var ett nytt tips!Det är ju alltid bra när matr. går att använda till mer än en sak!..

2007-02-27 @ 19:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0