Första inlägget - från en nybörjare

Välkommen till min nya blogg!
Det är ett nytt år och jag har bestämt mig för att det ska få bli lite nytt i min tillvaro. Tänker bli en bloggare.
Man kan ju undra varför? För att tillfredställa mitt behov av att skriva, för att få dela mina tankar, åsikter och funderingar. Jag har försökt så många gånger att skriva dagbok...Det misslyckas alltid för att jag inte fixar att skriva till "ingen" , jag vill rikta den till någon. Kanske blir det bättre med blogg - kan ju alltid inbilla mig att det sitter någon därute i cyberrymden och inget heller vill än att få ta del av mina tankar!

Hur är mitt liv just nu? Tja, det är en nyårsdag då det snöar - vilket är underbart! Det innebär visseligen att jag måste skotta lite utanför min radhuslya men det är det värt! Världen blir vackrare och vitare och det känns som naturen är i rätt fålla igen!
Jag ska vara ledig i en vecka och det känns jätteskönt - ska umgås med mitt älskade barn innan hon far till sin skola igen!  Sedan ska jag börja arbeta 75 % vilket är 25% ökning - det känns lite tufft men det ska nog gå. Det inte bara ska gå det måste gå, annars blir min ekonomi en katastrfof !
Jag har sakta och ibland ganska; säkert kommit tillbaka efter en sjukskrivning. Jag gick inte ändå in i den berömda väggen men min kropp och min själ haltade mer än vad jag var medveten om och sjukskrivningen var det som räddade mig från att tappa greppet om både mig själv och min tillvaro.
Nu njuter jag mycket bättre och mer!
Hoppas både ni och jag får ett alldeles underbart år!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott Nytt 2007 - det ska bli ett toppenår! För dig och för mig. Snöängeln

2007-01-03 @ 07:24:36
URL: http://lillys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0