Jag behövs faktiskt inte!

Det är inte klokt  men sant! Det finns inte tillräckligt med arbetsuppgifter nu åt mig på mitt jobb!
Jag har faktiskt rätt till att arbeta heltid om jag hade orkat just nu. Vad skulle jag göra då?  När det inte finns jobb för 75%?
Jag berättade i god tid före jul att jag skulle börja på 75% när det var dags för ny termin. Jag  t o m   frågade när jag behövdes bäst, beredd att lägga schemat därefter. På detta fick jag svar ungefär som "gör ett schema som du tycker är bra för dig". Sagt och gjort. För att sedan få höra att vi är för mycket folk, att min insats egentligen inte behövs.

I går var jag jätteledsen över det men idag funderar jag lite annorlunda; är det säkert att det är jag som är "för mycket" - kanske är det någon annans tjänst som är  det?

Det är inte lätt att arbeta i arbetslag, alla är inte utbildade för det och det gör väl sitt till att arbetet rent organisatoriskt inte blir bra, att detblir så strikt uppdelat på vem som kan göra vad och vem som inte kan göra det.

Så i dag eller kanske i morgon ska jag gå in till min chef och be om hjälp att hitta vettiga arbetsuppgifter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0