Snöfrid!

Ännu en skön morgon - det har kommit mera snö! Lått, fjunig snö så den var lättskottad dessutom. På något vis känns det som om det blir tystare precis efter ett snöfall. Som om hela världen ligger inbäddad i ett mjukt täcke.
Det gör den ju inte, det vet jag men jag skulle gärna önska att alla fick uppleva den "snöfrid" jag kan känna.
Årets första snö brukar ge mig den - att  vakna en morgon och "höra"  tystnaden och sedan dra upp persiennen och se den ligga där. Den underbara vita världen - alla bruna trista löv är borta och alla grenar har vita girlanger. Alla hus ser mycket mysigare ut med snö på taken och jag fylls av en inre ro och vet att det kommer att knarra under skorna på kvällspromenaden.
Den snölyckan missade jag i fjol, då var jag trött och slut och hur slut begrep jag först då sent på eftermiddagen den första snödagen.  jag kom på att jag kände absolut ingenting inför den vita varan.
I år är njutningen tillbaka.
Det är på sådana saker jag ser att jag klivit framåt i mitt mående. Det finns mer men det tar vi en annan gång.
Jag funderar på att skaffa mig en digitalkamera, probelmet är väl att den ska vara både billig och användarvänlig! Någon som har nåt tips? Om jag hade en sådan så skulle jag kunna visa er lite av min fina vintervärld. Eller andra små trevligheter. Inbillar jag mig iallafall.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag älskar min relativt nyinköpta Canon S3 IS. Den har allt som jag kräver av en digitalkamera för tillfället, dvs lite mer manuella inställningar men även automatik om man vill. Canon har många bra kameror i olika prisklasser. Gå in i en butik och be dem visa dig några i din prisklass. Kolla så att de är snabba att starta upp annars missar du många "Kodak moments".
Här finns förresten tester på de flesta kamerorna http://www.cyberphoto.se
Lycka till!

2007-01-18 @ 10:53:43
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0