Dags igen!

160316-20  Så var det dags igen!  Avslutningsdag eller examen som vi sa förr. Å vädret är inte så där härligt sommarlovssoligt men sommarblommorna är här. Fördelen med det dagens väder - knappt tio små plusgrader, lite vind och småmolningt och misstanke om regn - är att det kanske blir lugnt på stan.
Tyvärr så kryper seden att fira sin examen med att dra runt på stan längre och längre ner i åldrarna... Här firades studenterna förra helgen och de brukar träffas och skråla på en av stadens större grönytor. Denna tradition har niorna övertagit och från kommunens alla högstadium strömmar de in och ska fira. Å tyvärr är det många andra som vill fira med dem - de blir allt yngre. Jo, det är väl kul om många vill fira tillsammans men när firandet handlar mest om att dricka sprit... Vem f-n är det som har mage att köpa ut sprit eller ge bort till ungar som knappt vet var bolaget ligger?!?! 
Men som sagt, dagens väder kanske bidrar till lugnare stad i natt!? Hemskt va'? Att man ska tycka det är bra med dåligt väder på skolavslutningen!  Om en liten stund ska jag bege mig till "min " skolavslutning, alla barnen ska sjunga, rektorn ska prata och intet ett föräldraöga ska vara torrt. M a o som på de flesta andra skolor.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag förstår inte ens vitsen med att fira studenten egentligen, för vad har man uppnått? Och varför måste de supa så?

2007-06-15 @ 20:22:47
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Tja, förr var man vuxen efter konfirmationen och nu är det kanske vid studenten? Sen kan jag i och för sig tycka att de har gjort det bra - minst tolv år i skolan. Å den krassa verkligheten är att det är svårt att inte ha en studentexamen i bagaget. Så visst kan det vara värt att uppmärksamma men den här desperata avskedsföreställningen med så förbannat med sprit fattar inte jag mig på heller.

2007-06-15 @ 22:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0