160316-6


160316-6 Det blev en bra kväll och varför har jag inte skrivit om den och alla andra dagar denna vecka? Kanske för att någonstans i  mig ligger det en liten trötthet och gnager.
Vi hade en jättehärlig kväll som inleddes i köket med en drink och lite tilltugg i from av korv, oliver mm medan jag gjorde klar huvudrätten.
Tyvärr var vi en kort, Elisabettan hade fått halsfluss. Å hon grät när hon lämnade meddelande på min telefonsvarare att hon inte kunde komma. Så ni förstår att den här kvällen var efterlängtad av fler än mig!
Jag hade lagt ut menyn på mejlen så det låg lite förväntan i luften och jag började bli orolig för att den inte skulle falla gästerna i smaken, fjantigt va?
Meny: Gorgonzolafylld lax med maiderasås och pressad potatis. Vitt vin
             Glass med fikon i cognac och vispad grädde. Sherry
              Kaffe med chokladbitar och ett glas Kaluhalikör.
Vi pressade ner lite snacks och mera vin sedan också. Å pratade och pratade -  det fattades inte samtalsämnen och det var en varm. skön känsla runt kvällen.Sådär som det blir i riktigt goda vänners sällskap.
Tulpanerna på bilden fick jag och har njutit av i en vecka nu, jag älskar tulpantiden!
Dagen efter var jag trött och nöjd och hungrig...så där som man kan bli när man ätit en massa under lika massiga timmar och dessutom druckit en hel del olika sorter av alkoholhaltiga drycker. Så den dagen åt jag en hel del - det fanns ju t ex chokladbitar kvar! Det har en tendens att bli sega och tråkiga om de blir gamla eller hur?! Bättre att äta upp dem!
Eftersom mitt hem var välstädat inför middagen så blev det en lång och lat helg, skönt!

Kommentarer
Postat av: Ella

Uj så gott det låter! Mums med lax.

2007-03-04 @ 19:58:29
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Annika

ELLA
Det är busenkelt och jättegott!

2007-03-04 @ 20:30:38
Postat av: Anonym

ELLA
Det är busenkelt och jättegott!

2007-03-04 @ 20:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0