Dagen i går - en mötesdag

Igår var jag på möte - mest hela dagen. Det var planeringar hit och infomöten dit. Jag lyckades fylla dagen med två planeringsmöten, två infomöten och  sedan två  andra. Ett av dom var tillsammans med Fru Tal. Vi hade stött ihop några timmar tidigare i personalrummet. Raskt for det genom huvudet på mig att det låg på mig att normalisera vår relation, jag var den som måste hälsa först. Så jag hejade glatt, inte för glatt och inte för forcerat, utan i den närmaste perfekt skulle jag tro. Hon hejade tillbaka. Så kanske är hon inte långsur av sig, fast hon brukar tugga det hon tycker är oförätter ett tag...Nåväl, jag  antar att det kan bli både bättre och sämre i umgänget mellan oss.

Solen har strålat i dag och det har varit en riktigt härlig vårvinterdag. Hoppas det blir en till i morgon!

Nu är det dags för mig att börja retirera mot sängläge, det är en ny arbetsdag i morgon, det kommer oftast fem sådana på raken, har ni märkt det? Jag menar det hade ju kunnat dimpt ner någon då och då bara så hade man sluppit bli så trött. Fem efter varandra - det är väl inte konstigt att man behöver vila på helgen!?
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ella

Vad skönt att fru Tal blivit uthärdlig. Tänk dessa sura tanter vad jobbiga de kan vara.

2007-03-21 @ 07:54:46
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Annika

Ja, ibland funderar jag på om det kommer en stöt i ryggen när jag minst anar det, men det är ju lite elakt tänkt av mig.

2007-03-21 @ 18:17:01
Postat av: Camilla

sura tanter har oxå mens...hahahaha

2007-03-21 @ 22:40:33
URL: http://quarter65.bloggspace.se
Postat av: annika

Till Camilla - men inte när de passerat 60 väl?

2007-03-22 @ 06:10:25
Postat av: Camilla

Låter som en toppenkommun får jag verkligen säga...men i den kommunen som placerat våra gulliga ungar..där tänker de mest på pengarna....o det känns verkligen som de uttnyttjar fosterhemmens känslor...för ävligt...men sant....

Barnen har varit regelbundet med sin mamma varannan helg innan...men sedan kom det in anmälningar från personer i omgivningen att hon inte klarade av att ta hand om dem på rätt sätt...(hon är oxå förståndshandikappad)..vi har sagt till regelbundet om att hon behöver stöd o hjälp under barnens vistelse där..men aaaanäää..det gick inte..trots att barnen är under LVU så måste tydligen föräldrarna godkänna allt..????....låter underligt i mina öron..men det säger soc i alla fall till mig...Jag hade ordnat ett par som gärna ville ha killarna en gång i månaden...men det gick inte alls...de vill tom ställa upp gratis..men det tänker jag inte tillåta...det är inte rätt...de ska minsann betala för det så är det bara...har tom hotat med att vi säger upp oss..men det går inte det heller...fy...säger jag bara...

2007-03-22 @ 22:05:30
URL: http://quarter65.bloggspace.se
Postat av: Anneli

Härligt med vårvinter!

Angående länkning till tidigare inlägg så tror jag att det enklaste sättet är att klicka på inlägget, kopiera adressen som står uppe i adressraden, sedan välja "nytt inlägg", skriva det som ska skrivas och länka på samma sätt som man länkar till en annan blogg/sida.

För mig så hoppar inläggen in i rätt månad automatiskt och det tror jag att de gör för dig med!

Ha en underbar fredag!

2007-03-23 @ 08:56:13
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0