Det blev bättre

Lördagen blev bättre - det gör mycket att man sätter ord på det där som känns inuti. Jag gjorde inga större husliga insatser men fick i allafall sängen renbäddad och en tvätt ren. På eftermiddagen tog jag mig en promenad - halvägs kommen vek jag av från rutten och in till klubbstugan där det var årsmöte i den idrottsförening iv är med i. Eller varit i allafall, jag vet inte om jag ska betala ny medlemsavgift nu när "Lilla barnet" är så stor att hon flyttat i väg och gymnasiestuderar. 

Nåväl , det var ju sedvanliga årsmötesförhandlingar och ibland undrar jag om man inte kan ha mötet på nätet eller något sånt - det är ju bara en massa formalia och alla är så glada att valberedningen lyckats besätta alla styrelseposter med folk att alla bara säger "Ja". Tar man det på nätet kan ju alla bara trycka sitt "Ja" och sedan är det klart.
Ibland skulle jag vilja vara lite obstinat och säga emot - "Nej, jag tycker inte att Kalle Kula ska vara ordförande i fotbollsektionen och inte vill jag ha Gamla Greta som kassör i huvudstyrelsen heller". Men jag vet ju att ska man protestera måste man ha något annat namn att föreslå själv. Å budgeten och styrelsens ansvarsfrihet hit och dit det klubbas på nolltid. Tänk om någon sa: "Äh, det verkar inte stämma med siffrorna, gör om budgeten"!?

Nåväl, jag var en nickedocka jag också och sedan drack jag kaffe och pratade med lite bekanta. Fortsatte sedan promenadrutten hemåt och kände att jag mådde bättre.

Söndagen kom och jag tog bussen till jobbet - for ditt och gjorde undan lite grejer så jag ska kunna fara till frissan mitt i min arbetsdag i morgon! Sedan tog jag mig en glass i den varma soliga dagen och promenerade till centrum. Därifrån blev det buss till F&S, alltså Friskis och Svettis. Vårt F&S blir 25 år så idag var jympan grattis o c h terminskorten var nersatta 25%. Nu är det ju inte så mycket kvar av terminen men jag köpte ett i alla fall.  Det  ska jag förhoppningsvis utnytta. Fast jag tycker inte det är lika kul som nyttigt!

Gick på ett baspass och vi var få deltagare så det var gott om plats. Ledaren var sådär -  pratade lite och var inte så distinkt i att makera när hon bytte rörelse och inte peppade hon speciellt heller. Men hon kanske tyckte det var trist med så liten grupp? Jag missade emellanåt - det blir bara för mycket när benen ska åt ett håll samtidigt som armarna ska med i inte alltid så naturlig medrörelse.

Så gick jag hem - lite segt i sista backen eftersom hungern började slå till. Men jag höll den stången och duschade först. Å nu är jag mätt, har sett Navy CSI  och ska försöka sova, är nog  lite trött trots att det är vintertid i kroppen ännu.

Men hu så långt inlägg det blev idag då, tack för att du läste!

Kommentarer
Postat av: ~M~

Låter som en ganska bra fortsättning på helgen :)
Och Navy CSI är sååå bra.
Dock somnade jag och missade slutet
:(

2007-03-25 @ 21:55:14
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: K - Magalös

Hos oss har vi ett litet energiknippe som håller i de flesta gympapassen. Karlarna klarar inte ens av hennes tempo, så det är fart i hennes pass. Hon har nog hållit på snart 30 år. Bra gjort. För min egen del blir det inga sådana träningspass. Hämta posten duger bra.
Ha en så bra vecka du kan!

2007-03-25 @ 23:30:29
URL: http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com/
Postat av: Ella

Men vad du är duktig, har du gjort allt det där på en enda dag??? Jag är imponerad. Nu sov du väl som en stock i natt???

2007-03-26 @ 07:59:41
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hejja hejja! F&S är kul, och det blir bara roligare och roligare när man hittat favoritpass och favoritledare. Lycka till och ha en bra dag!

2007-03-26 @ 08:32:06
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

~M~:Jag är så dålig på att återberätta tvprogram annars hade jag ju kunnat gjort det åt dig!

K-Magalös Jag är tacksam att jag kan gå på gympa etc men ibland skulle det vara skönt om kalorierna försvann när jag hämtar posten, i lådan ute på bron...:)

Ella, jag är inte ett dugg duktig - det var ju både lördag och söndag jag skrev om! Jo, jag var duktig som gick på F&S, det tycker jag allt. Å ja, jag sov rätt bra i natt. Cirkus 6.5 timmar utan att vakna och det är skönt!

Anneli - jag är inte säker på att det blir roligare...

2007-03-26 @ 18:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0