NIX

Nu har jag Nixat mig! Om två dagar ska jag ringa dem igen för att bekräfta mitt nix.
Jag har tröttnat på att ideligen bli uppringd och erbjuden den ena varan efter den andra för att inte tala om alla prenumerationer som jag kan tjäna så mycket på! I bland, måste jag , skam till sägandes medge att jag säger "Ja, det blir bra" och så kommer det en bok eller en strumpa vars efterkommande jag glömmer att avbeställa.
Ibland ringer det från någon pensionsförvaltare men de samtalen brukar bli ganska korta - min lilla kommunala peng är inte i den storleken att de finner den intressant att förvalta.

Jag vet att detta är många människors levebröd att ringa och försöka övertyga mig om att jag behöver ditten och datten och jag avundas dem inte deras jobb. Nu har det varit så tätt på given med erbjudande om böcker, prenumerationer, hälsokost mm. att  jag fått nog. Dessutom är risken överhängande att jag blir en sådan där som bara ryter åt den där stackars människan som haft oturen att få mig på sin ringlista.

Jag har haft en del samtal i helgen om diverse erbjudanden och jag har varierat mig mellan "Nej, tack jag är inte intresserad"  - vilket i en del uppringares svada är en heroisk insats att lyckas pressa in och " Jag har itne råd eftersom jag varit sjuksriven en längre tid" . En del blir då lite lågmält förstående, andra tycker att deras erbjudande är så billigt att jag inte har råd att avstå.

Bläh, jag blir så less och nu har jag alltså nixat min telefon och då lär det väl bli i mobilen i stället. Kanske kan man nixa den också?

Kommentarer
Postat av: Micke

Inge vidare o få hem massa skit man inte lyckats säga nen till.. "Nix" är en bra grej.. ha det gott..

2007-03-19 @ 19:32:15
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Annika

Micke,
Jag har tänkt på det länge men vissa saker segar man med...

2007-03-19 @ 20:25:20
Postat av: Sylvia

Jag har tänkt anmäla mig länge nu till NIX men inte kommit till skott. Tack för påminnelsen. Det är som du säger - man har förståelse för kraken som ringer men när de inte accepterar ett nej blir jag härsken och t o m lite otrevlig, fast jag inte vill.

2007-03-19 @ 20:29:40
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Annika

Sylvia, ringer det dessutom på fel dag, fel tid - då kan ens väluppfostran och goda telefonkultur riskera att gå överstyr...

2007-03-19 @ 20:39:22
Postat av: Ella

Å dessa försäljare! Jag höll på att få anfall på dem när jag var hemma hela dagarna.

Tacogrejset är enkelt att göra.
Köttfärs som man steker enligt anvisningarna på en sådan där påse med färdig taco-kryddmix.
Sedan tar man mördeg som också är färdigköpt, jag brukar ta de som är som fyrkantiga plattor, lägger i tacosfärsen, lite ost och sedan gör man små knyten som piroger liksom. Eller så kan man rulla ihop allt så det blir som en pannkaka. Lite ost ovanpå är gott. 15 minuter i ugnen. Idiotsäkert som sagt.

2007-03-19 @ 21:04:09
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Annika

Aha, låter som något att variera tacomenyn med, det brukar bli tacos på något vis när dottern är hemma.Å snart är det påsklov och då kommer hon.
Tusen tack!

2007-03-19 @ 21:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0