Favvokoppar


Sent omsider ska jag ta efter en idé från Anki - att presentera favoritkoppar/muggar. Som vanligt kan jag inte bara nöja mig med en - det får bli tre. Den första fick jag för fyra, fem år sedan av min dotter, på alla hjärtans dag. Jag använder den så gott som dagligen och då för att dricka te ur. Den gavs med kärlek och omtanke och jag använder den mest varje dag och det med glädje och det är bara jag som får dricka ur den.                                                                                                                                        
160316-19


Det här är en nykomling, jag fick den i slutet av förra sommaren, i födelsedagspresent av vännen Lena. Den är lite "inbucklad" för att passa handens grepp. Jag fick två, så även en gäst kan föräras att dricka kaffe ur den. För den används bara till det, fast jag tror att även ett glas nypressad juice skulle smaka gott i den.
160316-18


Det här är arvegodset i samlingen, efter min mammas faster. Jag har sex stycken av denna tekoppsmodell. Den går inte att diska i maskinen men jag brukar använda den på helgerna - när jag unnar mig en långfrukost och brygger en hel kanna te. Dessutom så hinner jag med att diska den då. ibland dricker jag kaffe ur den också, det tunna porslinet förhöjer kaffesmaken på något vis. Dessutom tycker jag den är lite somrig, gammeldags och stilfull.

160316-17

F ö så finns det X antal av olika koppar och muggar , ibland kraschar någon  men det bryr jag mig inte om så mycket längre. Jag klarar mig ändå ju. Fast den jag fick av min dotter vill jag nog ha med mig även på "hemmet" - den är nog den som betyder mest för mig.
Vad har du för koppfavoriter?

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är rent märkligt, men det är skillnad på muggar och koppar, inte så kanske - men det känns skillnad, vad man gillar!

2007-05-06 @ 20:59:18
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Latmasksamtal, ja visst är det märkligt, det är skillnad på koppar och muggar och vad man ska dricka i dem!

2007-05-07 @ 17:48:32
URL: http://www.amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0