Hemma

Ja, jag är ju hemma nu sedan några dagar. Det var underbart att vara ledig och träffa dottern och njuta av all den grönska och blomning som  var i gång! Att en ljum kväll flanera i kvarter med charmiga gamla villor med härliga lummiga trädgårdar och känna ett stråk av syrendoft - det är onekligen rätt behgaligt.

Vad händer annars i livet? Ja, det är segt. Jag får ingenting gjort, jag jobbar för att jag måste och snart kommer det nog en lapp i lådan från styrelsen i bostadsrättsföreningen om att min trädgård är en skamfläck för området. Fast jag kanske ska ta tag i den i helgen?  "Tjuvlåna" föreningens motorgräsklippare och klippa mitt alltför långa gräs, "handjagaren" orkar nog inte med detta tjocka, långa elände.

Alltnog - nu är det snart arbetsdags och det känns inte motigt idag - vi ska ut i skogen och både leka, gå en liten bana och laga lunch på Trangiakök. Dessutom så är det den godaste platsen att dricka kaffe på, skogen.

F ö så ska ni ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Ella

Hoppas att du också får en riktigt bra dag. Mysigt att vara ute i skogen, och visst är syrenerna underbara nu?

2007-05-25 @ 10:54:48
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Å ja, det var jättehärligt i skogen med solsken, lite småuppgifter och lite myrstackskunskaper. Sedan smakade potatismos och köttbullar från Trangiaköket utmärkt!
Här är inte syrenerna underbara just nu - de blommar inte ännu, som det gör hos er i södern, men de kommer nog i gång snart!

2007-05-25 @ 15:10:17
Postat av: Micke

Jodå, minns hur vår gräsmatta kunde se ut... men känner man inte för det så är det ju så!
Ibland får man fullt upp långa perioder, så är det ju bara!
Men du får ha en trevlig helg i alla fall... ha det fint!

2007-05-26 @ 00:53:49
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Till Micke
Å gräset det växer fort som
... just nu! Blä!

2007-05-26 @ 10:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0