Rörelsebehov har uppstått?!?

Inte blev det någon tidig kväll i tisdags - jag fick ett sug efter en promenad så jag tog och knatade iväg i fyrtio minuter. Det var jätteskönt, jag började allvarligt fundera på om jag blivit beroende av att röra på mig! Det vore väl inte fel isåfall.

I går var jag på Ki-jympa igen och det var kul, svettigt och skönt - va? var det jag som skrev det? Fast jag undrar vad den triggar i gång  - precis som förra gången hade jag svårt att sova och när jag dessutom nös flera gånger i morse blev jag fundersam värre. Sist blev jag ju rejält förkyld efter Ki-jympan.
Men det verkar lugnt med snuva nu, det var kanske utlöst av "husdjuren" - de sk dammråttorna?! 
 
Jag har varit på kurs i dag - Skogen i skolan. Det var en jättebra dag och även om jag blev varse om min okunskap så fick jag många tips och insikter att ta med mig. I hur man kan använda sig av skogen i skolan på ett insoirerande sätt. Två tjejer från Jägarförbundet gnuggade oss i bland annat i spårsökning - vad kunde vi se i skogsgläntan - spillning, älghorn, tjädergrop etc mm och dylikt. Att läsa de spår som finns i skogen - inte bara i form av fotavtryck. T ex se om det är en sork, en hackspett eller en ekorre som ätit av kotten. Eller om det är en älg eller en hare som gnagt på slyet. Dessutom var det diverse tassar, ben och fågelfötter vi skulle gissa/känna igen.
Vi fick oss också till livs en synnerligen härlig skolskogsplats - där fanns en jättehäftig och utmanande kamratbana och vi fick lära oss att surra fast bräder/stolpar etc för kamratbanestationer. Man spikar ju int ei träden! Kursen fortsätter i morgon och då ska vi bl a få lära oss lite om hur man på ett lätt och kul sätt lär barnen orientering i skog och mark.Jag gillar kurser där man får konkreta tips och dessutom får tipsen sig till livs genom praktik, inte bara genom prat och läsning.

Ikväll har jag bara tagit en kvarts promenad - för att sträcka ut mig lite efter en lång dag och en rejäl middag.
Å nu ska jag hänga en tvätt, prata med dottern och sedan knyta ihop mig till ite sömn!

Kommentarer
Postat av: Ella

Nu har jag fönstertittat... hm, lyssnat kanske är rätta ordet, och måste bara säga grattis till Teklas nya skor. Svart är alltid läckert. Och säkert.

2007-05-11 @ 09:57:53
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Ja, svart är läckert - på dem som passar i det, vilket jag inte gör. Men Tekla är snygg - fast hon längtar nog efter en tvätt nu...

2007-05-12 @ 07:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0