Sommarkläder

Tekla behöver lite nytt tilll sommaren och nu har jag ordnat det. Fyra stycken små,nåja, runda och förhoppningsvis slitstarka saker. Ja, den minnesgode läsaren vet ju att Tekla är min bil. Nu ska hon få nya sommardäck - ja, jag vet att det skulle varit klart till sista april men vips var det  maj. Jag hann liksom inte riktigt med.

Som en duktig konsument  så började jag ringa runt för att kolla priser. Jag ringde i allafall två ställen och sedan funderade jag. Å kom fram till att jag skulle ringa J-A, han brukar ha koll och kanske kunde råda mig. Som tur var så svarade han inte och då bestämde jag mig. Det var precis som om jag bara kände att jag är ingen velpotta - klart jag kan bestämma själv över vilka sommardäck Tekla ska få.
Så jag ringde och beställde dem, innan jag for till jobbet lämnade jag in de gamla däcken och i morgon är det nya däck på fälgarna.

Tänk att det ska kännas så stort att fatta ett beslut runt bilen. Jag fattar ju mängder med andra beslut både nu och då. Fast just runt bilen är det ju ofta rätt många nollor efter första siffran...Fyra däck, som en restresa till Kanarieöarna...
Som tur är har jag ingen längtan till Kanarieöarna just nu, min längtan handlar mer om att krypa ner i sängen i tid, läsa lite och sedan sova lite.Gärna lite mer än i natt, det blev bara fem timmar. Fast de måste ha varit behagliga timmar för jag har inte varit speciellt trött idag. Förrän nu.

Ha en fortsatt trevlig kväll ni som orkar vara uppe och dona. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är bara att hämta veden, natti själv!

2007-05-08 @ 22:14:41
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: micke

Nä, det är dyrt med bilar....!

2007-05-09 @ 15:40:59
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Annika

Latmasksamtal; det blir lite för långt att åka för lite ved.Ha det gott!

Mick; ja det är dyrt och varje gång jag funderar på att klara mig utan och sälja den så kommer jag på en eller tre anledningar till att behålla den...

2007-05-09 @ 20:57:49
URL: http://www.amatankar.blogg.se
Postat av: Annika

Latmasksamtal; det blir lite för långt att åka för lite ved.Ha det gott!

Mick; ja det är dyrt och varje gång jag funderar på att klara mig utan och sälja den så kommer jag på en eller tre anledningar till att behålla den...

2007-05-09 @ 20:58:05
URL: http://www.amatankar.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Latmasksamtal; det blir lite för långt att åka för lite ved.Ha det gott!

Mick; ja det är dyrt och varje gång jag funderar på att klara mig utan och sälja den så kommer jag på en eller tre anledningar till att behålla den...

2007-05-09 @ 20:58:44
URL: http://www.amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0