Från depp till varmhjärta!

image31

Ungefär såhär kände jag mig i onsdagskväll. Tankarna vandrade mellan olika relationer jag har och jag upplevde det som att i alla - båda nära och ytliga hänger det på mig om de ska fortgå. I krokiga banor gick tankarna och de slutade alla i samma sak: Varför är det jag som hela tiden ska ta kontakt, vara den som frågar och lyssnar och varför är det jag som ska föreslå att vi ska ses, gå på bio etc. ? Min slutsats blev den att egentligen så har folk varken tid eller lust att bry sig om mig, jag är ingen man vill dela tankar och upplevelser med.

Om någon tankeläsare kommit just då och pressat mig skulle jag svara att så nog inte är fallet men just då kändes det så - på något tjurigt, barnsligt vis ville jag att det skulle kännas så.


På torsdagen satt den kvar lite som en tagg i mig. Innan jag gick till jobbet gick jag in på bloggen - där låg en liten inbjudan till en ung bloggväns nya blogg. Mitt depphjärta började småle. Ännu bredare vart leendet när jag fick sms från en annan ung tjej - långpromenad på lördag föreslog hon. På em. innan jag gick hem från jobbet var jag in en sväng i bloggvärlden och även i min. Då såg jag Sylvias go'a kommentar och jag blev nästan tårögd, det värmde i hjärteroten. Å helt plötsligt var det som om världen verkligen skulle ta udden av mitt negativa tänk - i min mejlbox ramlade på kvällen in ett förslag om bio på söndagskväll!


Så på torsdagskvällen kändes det gott och varmt i hjärtat - helt klart mera rofyllt och skönt att krypa till sängs!


På fredagen var det dags för derby mellan kommunens två främsta innebandylag på herrsidan och i "mitt" spelar min favoritvikarie N. Vi pratade om matchen och han sa: Du går väl in gratis? Näe, sa jag och då blev han lite upprörd och ansåg att när jag jobbat hela cupen borde jag minsann ha fått ett säsongskort! "Jag fixar det, Annika. Säg till i insläppet." Äh, det är väl inte nödvändigt, ansåg jag, men om inte annat kan du ju lägga ut en biljett för i kväll åt mig?

Eftersom han är rätt ung och inte alltid har fokus på världsligheter så tog jag inte för givet att det skulle ligga något i insläppskassan till mig. Men det gjorde det - jag hade fått ett säsongskort och jag blev ännu varmare i hjärtat!


Sent omsider när segern var bärgade efter en riktig rysare så kom jag hem och kollade runt i bloggar, avrundade med min egen och där efterlyste Anki mig!

Så onsdags-Annika hon krympte ihop och gömde sig ordentligt när jag började tänka på all positiv respons jag fått senaste dagarna. Hon kommer säkert fram fler gånger men förhoppningsvis dröjer det länge till dess!



Ps. Vintern är här på riktigt nu och det är hääääärligt!
















































































Kommentarer
Postat av: S

Jaa hoppas bara att vintern håller i sig till jul. =) ha det bra

2007-11-11 @ 09:08:07
URL: http://suneeta.blogg.se
Postat av: Micke

Ja, ibland blir man ju lite "låg" minst sagt, då gäller det att hitta de där sakerna som lyfter en igen, inte alltid så lätt, men ändå!!

Stor kram till dig, ha de skoj i snön!!
Här skiner solen.. !! :)

2007-11-11 @ 12:42:13
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Lena

Men - det är ju sådär det ÄR! Man är så ynklig och eländig - ingen i hela världen tycker om / bryr sig om ..... osv osv.
Å så helt plötsligt så får man alla bevisen på att de faktiskt gör det!
Grattis till dig som har så många goa vänner!
/L

2007-11-11 @ 18:55:55
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Sylvia

Ja det är upp och ner här i livet. Hoppas du fortfarande är på den övre halvan. Det är så mycket roligare där.

2007-11-12 @ 18:39:30
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Hm, när jag svarade på de tre första kommentarerna häromdagen så segade Blogg.se så svaret bara försvann!

Till S; Jag hoppas också den håller till jul vintern...minst!

Till Micke; Den bästa promenaden den gör man i vintertid - gnistrande stjärnor och knarrande snö!

Till Lena;Det är skönt med "bevisen"! Förhoppningsvis har man själv den funktionen också, att ljusa upp någons dag.

Till Sylvia;Ja, jag är på den övre halvan igen och det är skönt!

2007-11-13 @ 08:43:28
Postat av: Anonym

relationer är inte att leka med, än så går det upp - och känsn bra, sen går det som går - precis som humöret, innebandy där ser man!
feta korrar är inte lika charmiga som magra, det ligger nåt i det, hur kommer det naturliga urvalet in, vet faktiskt inte!

2007-11-13 @ 21:36:52
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Mikaela

Vad glad jag blev av att se att du kunde vända det till positivt ändå. Jag håller på att läsa en bok av Kay Pollak som heter "Att välja glädje". Ingen bok att följa punkt till pricka men den är BRA för att den väcker tankar. Inga större förändringar sker ju utan att det väckts en liiiten tanke någon gång.

Varm kram till dig!

2007-11-14 @ 00:09:21
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Självaste Annika

Latmasksamtal; men jag som hoppades att du skulle kunna lösa ekorrfunderingarna åt mig!

Mikaela; Jag tror jag har skumläst Pollacks bok, du vet så där när man inte har riktigt tid utan tänker att det ska bli ordentligt längre fram...

2007-11-14 @ 23:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0