Slösöndag

Idag måste jag...en massa saker.
* plocka i ordning lite här och där
* skriva ett brev
* göra klart en broschyr till jobbet - som skulle varit klar för en vecka sedan
* stryka igenom stryktvätten
* ta en promenad/gå på ett friskispass
* röja lite i kylen

Sätt igång då! Ja, jag ska...Å jag skulle slippa allt om jag
* lagt saker på rätt plats/slängt på en gång
* varit effektivare på jobbet alt. inte åtagit mig uppdraget
* inte haft någon stryktvätt att ta reda på om jag strykit till tv:n i går
* hållt efter i kylen

Det jag vill göra är:
* skriva brevet, för det ska till min dotter
* promenera/gå på F&S

Alltså måste jag börja med att hitta glädjen i att ta itu med det som känns "måstigt" och som belöning ha det jag vill göra...

Ibland tror jag att det är bara jag som har sådana här dagar.Jag funderar ofta på varför inte jag kan vara så rasande effektiv och fixa undan saker på en gång. Jag antar att det är bäst att sluta fundera och istället agera...

Ha en bra söndag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

glädje och lust är överskattat (skojar)!
man får nog acceptera och förlåta sig själv, för upplevda tillkortakommanden.

2007-11-18 @ 19:54:47
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Tillkortakommandena gör att det blir lite rörigt i min fysiska tillvaro, tyvärr!

2007-11-19 @ 07:02:44
Postat av: Micke

Är likadan emellanåt, om jag diskar direkt efter maten så slipper jag ju en dunderdisk två dagar senare.. men nä... jag låter det sammlas på hög istället!!
Ha de gott i alla fall!

2007-11-19 @ 12:01:20
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Micke; det är lättare att få till högarna än att få bort dem...

2007-11-20 @ 07:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0