Vardagsvärk och dotterlängtan

Arbetsveckan har börjat och det är soc. här, nätverk där och elevård där - alla vill ha information, alla vill veta men barnen då? Får man vara mamma/pappa på vilka premisser som helst? Näe, givetvis inte men ibland känns det som om det är så...

Mitt i allt elände kan man få en oväntad och varm kram och höra en liten barnröst viska: Annika, jag gillar att vara med dig!  Då känns det lätt att orka vidare. Tills jag kommer hem och känner hur axlarna värker, öronen längtar efter tystnad och kroppen efter sömn, en sömn som sannolikt inte blir så obruten som den skulle behöva vara.

Det är inte synd om mig - jag bara präntar av mig lite - det är säkert bättre i morgon!Så jag ser fram emot ännu en dag på jobbet. Å snart, rätt snart får jag bryta vardagslunken, det ser jag verkligen framemot eller snarare längtar till! För nästa fredag morgon klockan tidigt, då sätter jag mig på tåget.
Till kungliga huvudkommunen far jag och umgås med min älsklingsunge - min dotter. Längtar, längtar!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hoppas att dagen känns bättre idag!

Man kan absolut vara normalbegåvad vad det gäller färg och pysslighet vid tårtdekoration. Jag är inte speciellt pysslig av mig men tycker att detta är hur kul som helst.

Ha en bra dag!

2007-10-09 @ 07:05:01
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Anneli,det har varit bättre idag! Hm, blir lite sugen på den där kursen....

2007-10-09 @ 18:05:46
Postat av: Sylvia

Ja alla yrken har väl sina + och -. Det viktigaste är väl att + vinner vid sammanräkningen. Hoppas du får samma härliga väder över helgen som vi haft idag i Stockholm.

2007-10-09 @ 19:47:07
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Sylvia; ja igår var det inte övervägande +. lite bätre idag och rätt hyfsat väder även om man nästan anar snö i luften.

2007-10-09 @ 21:26:44
Postat av: Anonym

ojojoj - meningen med livet, det är frågan det!
Giffarna vann - tack vare din tumme (också)!

2007-10-09 @ 22:34:39
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Latmasksamtal; jag såg att giffarna vann - vilken tumme jag har!

2007-10-10 @ 22:00:32
Postat av: Micke

Hoppas fredagen kommer snabbt för dig då!! I morgon?
Ha de bäst!

2007-10-11 @ 12:52:25
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Micke, ja det är en fredag i morgon här också men framför allt är det nästa jag längtar till!

2007-10-11 @ 19:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0