Radio Suomi

På väg hem från jobbet lyssnar jag ofta på radio i bilen, idag kändes den sk moderna musiken för tröttsam för mina öron. Jag kopplade över till P2, i hopp om att det skulle vara lite annan musik där.
Det brukar bjudas både opera och klassisk musik där fast egentligen tror jag det är mer på morgon/fm. Jag har inte någon jättekoll precis.(vilket det känns som jag inte har på något annat heller just nu!) Efter en lång stund upptäckte jag att det jag lyssnade på var finska...
Detta har hänt mig förrut också, jag är så trött i luvan att jag liksom inte hör vad jag lyssnar på! Å då blir jag lite rädd - hur skärpt bilist är man en sådan gång?!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hallå där...
Hmm - ja ibland funderar man hur man är som bilförare, när man nästan inte vet var man är - på den invanda sträckan man brukar köra!
Eller som när jag stoppades av polisen och inte kunde sätta på lyset på bilen. -Kör du mycket bil, frågade han med sin strängaste röst. -Vems är bilen? Pinsamt, är bara förnamnet - Laura i trafiken?
Å på tal om finska - HÄR hos oss - är det finska program på radion VARJE KVÄLL!
/Lena

2007-09-14 @ 07:13:11
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Lena, fniss, få på lyset kan jag. Men tyvärr inte finska - fast det står högst på min språk-jag-skulle-vilja-lära-mig-lista. Men det är ju bedrövligt när man sitter i drygt tio minuter och "lyssnar" på ett språk man inte begriper!

2007-09-14 @ 08:53:09
Postat av: Lena

Hmmm... jag står i beredskap, för hämtning på nattkröken. Men i morronkväll kan det bli en President till mig!
I alla fall så hade jag på den tiden det begav sig en svärfar som hade Tornedalsfinska som första språk. Fast det var jag för ung och dum för att fatta, tyckte karln skulle ta å lära sig tala svenska utan brytning. Idag begriper jag, å i synnerhet efter att ha bott här i tre år. Ex:et, vars far det var, kunde och kan fortfarande inte finska alls....
Mot flaskaffären!
/Lena

2007-09-14 @ 09:16:52
Postat av: Tina

Jag känner igen mig...
Jaaaa, köp AB och säj vad du tycker!
Kram T

2007-09-14 @ 11:12:56
URL: http://tinaahlin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0