Septemberslut

Fredag: middag hos syrran, fisk,vin,likör och glass. Gott!
Därefter så satte vi oss med det som var meningen med kvällen. För lite drygt ett år sedan dog vår mamma och inte förrän nu tog vi oss tid att dela hennes smycken. Egentligen var det nog bra att vi väntat lite och fått lite distans, tänk så mycket minnen som far igenom huvudet när man tittar på välbekanta saker från ens barndom.
Minnena kändes behagliga och varma, de rev inte igång sorg och smärta - det tror jag beror på just det faktum att vi väntade med delandet. Vi hade ungefär samma minnen förknippade med smyckena.T ex ett par örhängen formade som en lite rosett, med "skruv"anordning. Dem hade mamma till "fint". Hon hade aldrig örhängen till vardags, bara när det var storhelg, fest och släktkalas.
Hon hade heller inte så mycket smycken - tack och lov! För visst blir det lite så att man behåller en del av nostalgiskäl, det finns saker som vi knappt kommer att använda.

Lördagfm ägnades åt höstmarknaden på torget och det blev mest ätbara saker i korgen...Sedan ägnade jag eftermiddagen åt innebandy - inget idiellt arbeta denna gången utan bara som publik. Först en herrmatch och sedan en damdito. Kvällen ägnades åt tv och god mat, i mitt eget trevliga sällskap.

Söndagen är snart slut, jag har "poat" på här i min röra, det bor en riktig latmask i mig på veckorna och det blir högar här, grejor där och stökigt överallt! Jag vill inte vara sån!
Försökte mig på ett F&Spass men det var så sabla mycket hoppande så jag gick mitt i passet! Å nu ska jag krypa ner, nyduschad, i min renbäddade säng och läsa lite.

Det var min helg, hur var din?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0