Skärpning!

Ja nu måste det verkligen bli skärpning! Jag tappar taget om bloggen så fort och lätt. Detta fastän jag ofta i vardagen t o m formulerar en liten tanke,  eller beskriver en upplevelse som jag vill dela med mig av. Där någonstans tar det stopp.


Hur kommer det sig att jag tar tag i bloggen just i dag då? Jo, det beror antagligen på att det är städdags! Mitt hem förfaller, till dammråttornas förtjusning, samtidigt som  latmasken har mig i sitt våld.  Den stackars dammsugaren står uthungrad i städskåpet och skurtrasan längtar efter att få blöta ner sig och sedan gno runt ordentligt i alla vinklar och vrår. Det ska åtgärdas idag, lovar!


För övrigt så gör jag inte så mycket, jobbet tar inte bara tid utan också kraft. Lite för mycket kraft - beror det på mig eller uppläggningen av jobbet? Kanske en kombination?


Jag ska återigen försöka skärpa mig på bloggandet - både att skriva, att läsa och att kommentera. Lovar det också.


När jag ändå är inne på löften - ute finns löfte om sommar och sol, just nu är det våren som så sakteliga tar plats. Träd och buskar har inte fått "musöron" ännu men det kommer väl. På min gräsmatta finns ännu en liten snöplätt kvar och i horisonten ståtar Oviksfjällen fortfarande med den vita varan.


NU ska jag inleda städattacken!


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Känn ingen press att blogga - det skall vara kul. Mitt hem håller också på att förfalla. Jag har löst det genom att beställa en storstädning nästa helg. Värt varenda krona, och dessutom får jag tillbaka hälften på skatten.

2008-04-27 @ 22:06:31
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Anonym

pseudodepression pågår, gifflarna förlorade igår.
annars bra, våren är här,
när det gäller bloggandet skriver jag det, som - just då - bearbetas av hjärnan och dess vindlingar, och då blir det vad det blir, men - i någon mening, oförutsägbar, eller nästan........

2008-04-29 @ 20:10:15
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Micke

Du, det var ingen dum ide, ska omedelbart kontakta ledningen för västtrafik!!
hehe!!
kram

2008-04-30 @ 23:09:50
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Sylvia; jag skulle nog känna mig tvungen att plocka ihop en massa innan städet kom!

Latmasksamtal; Giffarn kommer igen! Eller?

Micke; ja, jag tror absolut det kan fixa det!

2008-05-01 @ 11:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0