Dagens andra inlägg!

Oj, två inlägg på samma dag - jag tar mig som bloggare eller hur?
Hela min kväll har försvunnit - först var jag så trött att jag bara drällde runt på nätet och sedan drack jag kaffe för att pigga på mig. Å då tog jag itu med kvällens måste - fixa en vikarie till jobbet. En hade vi redan men behöer två..Men den rutinerade vikarien och jag kom fram till att vi grejar eftermiddagen ändå. Å det gör vi nog. En dag i allafall. Egentligen tror jag att det sticker mest i ögonen på den som är borta.

Nåväl, dessa vikarieanskaffningsförsök (wao, vilket ord!) medför oftast långa samtal, de tilltänkta vikarierna är ju ibland människor som jobbat mycket på skolan tidigare och vi har en del att samtala om...Så vips var min kväll nästan försvunnen. Dammsugaren, tvätten och disken - det får bli en annan dag.Helst redan  i morgon för på torsdagkväll ska jag ta tåget mot kungliga huvudkommunen.

Däremot så ville jag inte avstå från mitt samtal till dottern, ibland är det jätteviktigt att få säga "Godnatt" via telefonen och inte bara i tanken. Det stackars barnet är snuvig och hes, hostar så sömnen försvinner och är m a o jättetrött. Klokt nog har hon bestämt sig för att vara hemma i morgon. Precis vad jag skulle ha sagt åt henne. Vad skönt när dom börjar göra som man säger redan innan man sagt det!

Nu är det lilla kvällsteet som väntar och sedan godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

två inlägg är bra,
mycket snö,
vikarier är som, det är,
två minus blir ett plus och ett plus och ett minus blir, kanske noll, om man inte viktar om

2008-01-30 @ 19:33:05
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Annika

latmasksamtal; Fick jättebästa vikarien!

2008-01-30 @ 22:17:09
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Såg att vikariefrågan löste sig och det till det bästa, skönt. Annars är det inte superenkelt att snabbt få tag i bra vikarie. Såklart är dotrasamtalet det viktigaste klokt av henne att stanna hemma och vila sig från jobbet.
Ha en skön kväll.

2008-01-31 @ 18:43:59
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Sylvia

Tittar in och önskar dig en trevlig vistelse i Kungliga Huvudstaden. Kul att du är tillbaka.

2008-02-01 @ 18:21:47
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

solskuggan; helt rätt - bra vikarier är inte lätt att få tag på, ryktet om deras kapacitet sprider sig snabbt.

Sylvia; jo det var trevligt i helgen!"

2008-02-04 @ 08:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0