Elva månader

160316-35

Alltså - vad tycker ni om detta julpynt? En plastig tomte i en bur? Eller ska det föreställa en lykta, strunt samma vilket, den är på något sätt höjden av smaklöshet, tycker jag. Min fd svägerska gav den till mig i julklapp för 6-7 år sedan. Jag tyckte den var ful då, jag tycker den är ful nu. Undrar om hon tyckte den var "piffig" när hon köpte den eller om den var ett "jagmåstehittanågotisistaminuten"-inköp? Var sak har sin plats, den här hänger lite uppkäftigt vid min bro varje jul...Fast jag tycker att den är FUL!

Anledningen till att jag visar den nu är att jag fotade den för er skull innan jag tog ner den. Allt annat var nerplockat när jag upptäckte den. Som vanligt var jag övertygad om att i år då hade jag verkligen kommit ihåg att ta ner allt! Vilket jag inte hade gjort i år heller...
Tyckte att det passar bra idag att visa den, för att påminna er om att om knappt elva månader är det dags igen!

Kommentarer
Postat av: Micke

Har inte tagit ner allt heller, upptäckte det för en stund sedan!
Så du är inte ensam om detta fenomen! :)

2008-01-27 @ 18:43:18
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag har faktiskt plockat bort allt :P Så skönt! Visst är det härligt med LITE jul. Men nu vill jag ha SOMMAR och VÄRME. NUU!!!

Hur går det med bilderna? Jag har massor med ideer ;)

2008-01-27 @ 20:41:26
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Micke; Men visst är det konstigt att det alltid blir något kvar?!

Mikaela; Jag tänker då det knakar och tittar på bilderna jag har...endera dagen så...!

2008-01-27 @ 21:35:02
Postat av: Självaste Annika

Micke; Men visst är det konstigt att det alltid blir något kvar?!

Mikaela; Jag tänker då det knakar och tittar på bilderna jag har...endera dagen så...!

2008-01-27 @ 21:35:16
Postat av: Anonym

le mot främlingar, funkar för det mesta,
plastprylen - är nog "förlorad" - även om det kanske finns någon konstnärlig "storhet", som inte förmedlas i bilden!

2008-01-28 @ 19:33:45
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0