En gammal hederlig fredagskväll

Vin, ost och kex - det låter väl som ett lite klassiskt sätt att umgås på? Det var i allafall vad jag och min arbetskompis gjorde i går, umgicks med lite vin och lite knytis - vi fick till både kex, ost, snacks och godis.

Å vi hade en skön kväll - vi jobbar inte längre i samma arbetslag men väl på samma arbetsplats. Ibland får vi för oss att ses och det är så bra möten.

Vi hade behov av att prata ur oss lite om eftersom vi bägge två har varsinn arbetskamrat som tar enorm plats, aldrig gör fel och gärna vill styra ,om inte hela världen så i allafall norra Europa. Det frestar på.

Vi försökte hjälpas åt att förstå, hitta strategier för att härda ut men kom väl inte fram till så mycket. Vad gör man när människor hela tiden svänger till sanningen, tar åt sig ära för fel saker, talar om för andra vilka fel de gör - på ett väldigt plumpt och elakt sätt?!? Såna som alltid slingrar sig ur när du upptäcker och påpekar en lögn som den burit fram.
När man står där kränkt, sårad och vanmäktig så hjälper det inte att man innerst inne vet att det förmodligen bottnar i dåligt självförtroende, behov av att synas och empatibrist. Det händer att jag går hem och gråter.

Nåväl, vår kväll sträckte kändes varm och skön och jag somnade nöjd efter midnatt.


Kommentarer
Postat av: Anonym



Har en sådan person i min närhet som jag inte heller vet hur jag skall attackera .han är säkert ännu värre. Mytoman manisk psykopat beräknande och ganska så intelligent!...Helst skulle man bara dra men nu går det inte ...Han förpestar hela ens tillvaro.



Lite exempel.......skriker i t ex 20 min i telefon han kör har sin yngre son bredvid sig och slänger på luren till slut.

När han barn gör saker så vakter behöver göra insats så blir de som tillkallar vakt utskällda för att inte tala om vakterna som skall veta vad som gäller.

Listan kan göras lång.....Men tyvärr vissa människor kan man inte rå på.

2009-01-24 @ 21:00:30
Postat av: Micke

"vi bägge två har varsinn arbetskamrat som tar enorm plats, aldrig gör fel och gärna vill styra ,om inte hela världen så i allafall norra Europa. Det frestar på."



Japp, känner igen det där ifrån min gamla arbetsplats... inte kul alls...! :(



Ha de gott! :)

2009-01-24 @ 21:14:04
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja fy vad jobbigt med sådana människor. Skönt att ni två kunde ha det trevligt och prata av er.

Som svar på din fråga: Jag ska läsa Svenska som andraspråk. Det ska bli så roligt.

2009-01-25 @ 10:36:21
URL: http:// ankitankar.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Till er alla;

Det är nog inte så ovanligt med sådana människor men oj vilken kraft det tar!

2009-01-25 @ 12:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0