Här sitter jag och valsar runt i cyberrymden

Näe, jag får inte fastna framför datorn! Bara för att jag tycker det är  för tyst och  för tomt sedan "lilla barnet" for i väg till sin skola igen i går...

Ute har det tinat, töat - vad heter det egentligen?!  I allafall så har snön sjunkit ihop en del och det har blivit halt. Det är inte den vintern jag vill ha!  Jag vill ha 8-10 minusgrader, stjärnklart och vindstilla och snöknarr under skorna. Ge mig, ge mig!

I morgon är det dags för arbetsvecka igen, en hel. Det var skönt att smyga igång med en kortvecka  men nu är det dags för "rättning i ledet" och försöka få till vardagsrutinerna igen. Både hemma och på jobbet.
Undrar var det blir svårast? Jag gissar på hemma - där är det ingen som ser mig, hihi. Så jag kan gena med maten, fuska med städningen och "glömma" motionen. Fast till sist blir jag väl så illa tvungen att ta itu med både det ena och det andra...


Kaffedags!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är svårt att blogga utan dator, inser det, barn är bra på många olika sätt, ofta pillar dom bättre än en själv med hård- och mjukvara. Vardagsrutinera kommer med tiden, vid påsk är man väl helt återställd efter julledgheten!!

2009-01-13 @ 19:09:22
Postat av: L

Det är svårt att blogga utan dator, inser det, barn är bra på många olika sätt, ofta pillar dom bättre än en själv med hård- och mjukvara. Vardagsrutinerna kommer med tiden, vid påsk är man väl helt återställd efter julledighetens omformation av alternativa livsstilar inkl. frosseriet!!

2009-01-13 @ 19:10:54
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: Micke

Japp.. "Jag vill ha 8-10 minusgrader, stjärnklart och vindstilla och snöknarr under skorna."



Ja med jag med!! :)

2009-01-14 @ 01:49:38
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Trevligt att du är tillbaka igen. Jag har ännu inte hittat några bra vardagsrutiner för att hålla efter hemma. Blir oftast att jag far över på ytan om jag vet att någon skall komma hem - annars får det vara. Ibland blir det för otrivsamt även för mig och då brukar jag släppa ut dammsugaren för en runda, men det är stort motstånd från min sida.

2009-01-17 @ 19:24:31
URL: http://pantersylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0