Jag har sett Barca!

Just nu sitter jag på altanen och avnjuter ett litet glas vitt och en bit brie. Gott i den ljumma sommarkvällen.
På avstånd hörs emellanåt ljudet av visselpipor, applåder och glada tillrop. Det är fotbollscup i stan och en del matcher går på en arena nära mig.

I kväll har jag varit på en arena i andra änden av stan för att se Barcelona spela semifinal i samma cup. Häftigt!
Ja, nu var det ju inte de stora pojkarna som lira utan P12. Men av det jag såg så har Barca sett om sitt hus och har et tgäng talanger att förvalta!  Ojoj, det var ett passningspel som hette duga!

Fotboll är lite kul, eller snarare väldig kul. Tycker jag. Å det är tur annars skulle jag verkligen inte ha någon som helst förståelse för dotterns största fritidsintresse!  Fast det är ju inte helt enkelt att ta till sig att det  är så kul att man vill fara till Usa för att utöva det!  Eller, jo, jag förstår det också och tycker hon gör helt rätt - men mamman vill ju helst ha henne inom kramavstånd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0