Såny


Från ord till handling på en halvtimme. Ungefär. Undrar om det skulle bli smidigare om jag tog alla beslut så snabbt?

Jag såg annonsen i den ena lokaltidningen på jobbet, jo vi har två stycken i den här lilla staden. Väl hemma så letade jag i den andra lokalavisan, där fanns ingen annons. Ring, ring till affären. Jo, de hade fyra stycken kvar.

Raska knapptryckningar på datorn och vips for pengarna från ena kontot till det andra och sedan for jag. In till staden och den lilla butiken. Ingen stor kedja, vet inte ens om de tillhör någon. Vänligt bemötande och tålmodigt förklarande av en expedit (som var i åldern att  han kunde kallat mig mamma, moster eller tant). Å då - en halvtimme efter att jag ringt -fanns det en kvar.Måste ju varit avsedd för mig eller hur?!

Jag har packat upp den ur kartongen, klappat lite på den och öppnat locket. Vår relation startade liksom i raketfart så nu får vi lite sakta lära känna varandra. I em ska jag nog koppla ihop den och eftersom vi förhoppningsvis ska kampera ihop några år ska jag ta det lugnt så vi får en bra start tillsammans. Gruvar mig redan...tänk om jag inte får till det?

Äh, på något vis måste det gå! Förhoppningsvis skriver jag mitt nästa inlägg från min nya Sony, som är Såny!


Kommentarer
Postat av: Micke

Inte fel med nya prylar, grattis! :)

2009-03-14 @ 21:06:07
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: självaste annika

tack, det sitter fint men det har tagit en stund att spar ihop till den....

2009-03-15 @ 19:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0