Nä, nu får det vara...

...det blir inte nån' reseskildring, inte just nu och kanske aldrig. Jag orkar inte samla ihop mina tankar så pass. Det är så mycket annat som rasslar runt i huvudet.
Vad gäller bloggen så har jag haft någon slags konstig tanke att det ska vara kronologisk ordning - alltså borde jag inte skriva nytt inlägg förrän jag uppdaterat er på min ledighet och tiden därefter. Men idag så kom den fantastiska insikten (!) till mig; det är ju inte bara för er skull jag skriver. Först och främst är det för min egen. Eh...tror jag.

Det är något fel på mig - jag jobbar heltid och det tar en sabla kraft av mig, mina vardagkvällar går åt till just ingenting och då har jag så mycket kvar när helgen kommer att den inte blir någon direkt vila och rekreation...Det blir ju liksom en ond cirkel. Å så borde jag fixa min trädgård, min vikt och min pappershögar...Fast jag har faktiskt försökt röra mig lite mer - promenerat en hel del faktiskt. Raskt.  För övrigt så brukar jag tycka att jag gjort stor nytta om jag plockat ur diskmaskinen eller fixat en tvätt...

I morse var jag pigg - tog itu med bautahögen med stryktvätt och sedan skulle jag få min skänk. Inte från ovan och egentligen så får jag den inte, däremot får jag betala den. På möbelaffären sa den unge mannen när jag beställde den att den inte var ihopmonterad. Å precis då och där var jag nästan beredd att avstå från skänken. För att skruva ihop en massa j-la delar, näe - det fanns inte på min orka-lista. Men va fasen, utnyttja någon vän tänkte jag, har jag äntlgien kommit till skott för att köpa den efter minst TVÅ års funderingar så ska jag köpa den.

När jag skulle hämta den idag hos Viktor, lagerkillen, så sa han; undrar om den går in i din bil, den är ju hopmonterad den här.  Jaha, jag blev både glad och stressad i en blink. Glad för att jag insåg att jag skulle spara massa adrenalin på att slippa skruva ihop den. Stressad för att jag insåg att jag skulle ha en allvarligt stor tur om den skulle gå in i min bil! Givetvis gjorde den inte det, fattades typ 2 cm på bredden.  Å jag blev så trött. Så då kom jag av mig i det mesta.
Det blev godis, chips, tidning och tupplur i stället. Tupplur - jag brukar inte sova på dagarna, de lilla jag sover försöker jag ta nattetid. Först slumrade jag i soffan, sedan kröp jag ner i sängen under täcket och sov en timme!

Nu sitter jag här och skriver ett sabla långt inlägg som väl ingen orkar läsa. Men visst ja ,jag skriver ju för min egen skull, haha!  Nämen , nu blev jag ju förbaskat gnällig.  Slutar med att önska er en trevlig melodifestivalkväll!


Kommentarer
Postat av: Micke

Jättefint väder här i trakten för närvarande, är på väg att friskna till här, (tror jag), ha de bäst! :)

2009-05-17 @ 19:33:11
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Anonym

ingen - är inte sant, jag läste!

2009-05-17 @ 20:49:04
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: Lena

Å jag!

2009-05-18 @ 14:30:12
URL: http://mommasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0