Trädgårdssingel

Singel i trädgården - varför är det så trist? 
Näe, jag har inte tänkt grusa ner hela min trädgård utan jag pratar om det sk. civilståndet.

Jag har vant mig och trivs oftast rätt bra med mitt singelliv. Utom när det kommer till trädgårdsdax.
Då skulle det vara så skööööönt att vara två. Dels för att det är roligare att jobba i trädgården om man har någon att prata med, någon som bryr sig om hurvida det blir röjt, klippt osv. Dels för att det skulle vara skönt att kunna dela  på de andra "måstena" - nå'n som fixar lunchen, serverar eftermiddagskaffet eller jobbar på i tärdgården medans jag fixar maten etc.

Kan man skaffa sig en trädgårdssambo? Någon att bo ihop med under några vårveckor?
Eller en tillfällighetssambo - som man bor med när det är dags för storstädning, målning och fönsterputsning? Så man kan hjälpas åt .

Eller är det bättre att spela på lotto så att man har en liten chans att få råd med hushållsnära tjänster?  Eller en egen trädgårdsmästare.

Eller igen - är det enklast att faktiskt ha singel i trädgården?!


Kommentarer
Postat av: Lena

Det är på två vis det där med singel och trädgårdssingel, å trädgård med eller utan singel....

Egentlgen är det samma sak med blogg, läst blogg av ingen eller blogg för mig.

FÖR, vi vill ju dela med oss? Visst är det det vi vill.

OM nån läser orden jag skrivit, visst blir jag glad då. Så är det ju, även om jag säger att det är enbart för min egen skull....

Trädgården, lika där. har jag grävt i mitt anletes svett, vill jag gärna att nån enda ska se det, kanske t.o.m. säga att jag varit duktig - eller dum, eller knäpp - men att nån sett och tyckt.

Nu har jag ju förmånen att bli med trädgård i tvåsamhet, visserligen är det jag som trädgårdar, men handräckning, grävarbeten, byggen, kaffekokande, lunchlagande, glada tillrop..... jag förstår precis vad du menar!

Annonsera efter en trädgårdssambo! Tillfällig sommarsambo sökes!

För lättare arbeten och mysig sommarsamvaro.

2009-05-18 @ 14:40:49
URL: http://mommasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0