Gen, genare, genast

"Lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvet" -så är det här just nu.

Helvetet var nära men så tog jag ett snabbt beslut; gena. Så i morgon ska jag jobba några timmar, klippa gräset, betala mina räkningar och packa klart. Allt med gening.

I kväll har jag haft grillfest på jobbet, städat bilen, kantklippt vid altanen, tvättat och städat kylskåpet (fort och gent).

Grillfesten var gemytlig och vädret perfekt. De vuxna vann brännbollen så barnen blev sura. En stund.

Städa bilen är bland det tråkigaste som finns, på samma lista som fönsterputsning. Genade lite grann.

Kantklippa vid altanen går egentligen rätt fort men jag är seg på att komma i gång med det. Kanske beroende på att jag tycker det är okej med trädgård men gärna vill att någon annan sköter den. Å då blir det lite snett genom gent i bland.

Tvätten ska jag hänga så fort det här inlägget är klart. Annars måste jag åka i blöta jeans i morgon. Genade med tvätten också, sorterade lite gent.

Kylskåpet blev välbehövligt rensat men inte så väl torkat som det behvödes, gissa vad jag gjorde? Just det, genade.

Å nu ska jag genast hänga min tvätt och sedan gena ner i sängen.  



Kommentarer
Postat av: Anneli

Tittar in och säger hej :) Det är klart att man får gena lite, eller gina som de säger där jag bor nu. Ingen fattar vad jag menar när jag säger gena.



Ha en trevlig helg!

2009-06-05 @ 08:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0