Källarfint och griniga gubbar

Jamen attans vilken fin matkällare jag har! Nu hittar jag ju igen grejorna också!

Fast det var ju väldigt tråkigt jobb...Det enklaste är ju förståss att hålla efter. Å det lovar jag mig själv att göra, ofta lovar jag det.

Nu ska jag försöka knöla ihop lite i ett annat förråd också, men inte i kväll. Vi har haft arbetskväll på jobbet så sedan behöver man pusta sig lite i soffan och titta på tv.

Å jag tänkte titta på programmet "Mamma till en mördare" men jag mäktade inte riktigt med. Jag ville inte bli så berörd helt enkelt. För berörd det misstänker jag att jag skulle blivit. Vilket fruktansvärt slag - att man uppfostrat någon som väljer att ta en annan människas liv. Å det är fruktansvärt att människor blir mördade men man tänker sällan på att det finns andra offer också , som släkt, vänner och nära och kära - även hos mördaren.

Just nu "tittlyssnar" jag på Grannfejden det är två herrar från den här republiken jag bor i som träter. Å jag blir så förvånad - hur orkar dom? Två stycken som inte lyssnar på varandra, förlöjligar varandra och suck...man blir så trött, vuxna karlar!?!

Jag har inget vetenskapligt belägg för det jag kommer att skriva nu men jag gör det i allafall:
Det gånger jag zappar mig in på det här programmet så är det nästan alltid karlar som träter!!! Är det därför världen ser ut som den gör? Det är inte så många kvinnor som startar krig eller?

Uppdatering: Jamen det gick ju bra! De blev vänner och t o m gråter för att det är så bra, i allafall efter två veckor. Det finns hopp eller? Fast varför ska det vara så envetet bråkande innan? Så mycket prestige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0