Källarröj

Jag har en alldeles underbar matkällare i mitt lilla palats. Den har tegelgolv och hyllor som rymmer massor. Å det vita vinet håller en perfekt temperatur där förutom bautavarma sommardagar!

Tyvärr så har jag tappat greppet - det väller över av grejor, jag förvarar allt möjligt där  - från kaffe till skidor. Däremellan finns blomkrukor, likör, plastmuggar, uppläggningsfat och resväskor...

Nu har jag börjar röja i röran, det är skittråkigt! Men nödvändigt. För vi ska få fiberoptik för tv, telefon och dator. Så jag måste.

Det värsta är att när jag är klar där måste jag röja för att de ska få plats för nå'n slags central på väggen i ett annat förråd. Dessutom behöver de plats för att kränga kablen vidare in till grannen.

Ska jag dessutom ha ett uttag för datorn i arbetsrummet så...måste jag röja där också.

Det blev lite mycket ett tag, tror jag. Den där, i och för sig lite veka, hålla-efter-förmågan kom i kläm. Å när det som fyllde min tid var avklarat så hade jag ingen ork. Nu äter jag blodtrycksmedicin, blir pigg av promenaderna och sover bättre.

Men kul att röja tror jag aldrig att det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0