Jag försöker!

Jag försöker vara snäll. Det händer att jag lyckas.

Jag försöker vara snäll. Även mot telefonförsäljare. Det händer att jag inte lyckas.

Det kan ju inte vara världens roligaste jobb det där. Så jag försöker verkligen att inte vara otrevlig utan bara förklara mitt ointresse. Tänker att den där ynglingen i andra änden av luren bara gör sitt jobb. Tänker att det är väl en himla tur att han har ett jobb, det är ju inte alla som har det. Tänker att han förstår säkert att den här tanten faktiskt menar det hon säger; jag är inte intresserad.

Jag vet, man kan nixa telefonen. Det har jag gjort. Kruxet är bara att har man handlat av ett företag en gång så finns man liksom med i deras kundreigister och då funkar inte nixet. Eller ja, jag tror att det är så.

I kväll ringde ynglingen för ett tidningsförlags räkning. Å han hade rätt - jag hade tagit en provprenumeration tidigare. Jag försökte - jag lovar! - lugn och med snälla rösten. Redan innan han påbörjat sin rabbling om vad jag erbjöds yppade jag mitt ointresse.

"Två nummer av PC-tidningen för 69 kronor och... "då gick jag in med snällrösten igen, fast lite bistrare och sa: Jag är inte intresserad.

Ynglingen gav inte upp utan följde strikt sin rabblande, inövade "information". Då sa jag med tydlig markering på varje ord:
J a g   ä r   i n t e   i n t r e s s e r a d. 

Han gav upp, insåg väl att det var ingen mening att försöka få till lite provision på den där tanten som avbröt honom hela tiden.

Jag försöker vara snäll. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag försöker jag med..tro mig, men ibland blir jag faktiskt lite sur!

Det måste ju vara världens mest otacksamma jobb!



Ha en fin helg..kram kram



2009-10-16 @ 17:51:35
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0