Lugna gatan

I kväll är det lugnt, har slöat framför tv:n och datorn mest hela kvällen. Välförtjänt efter arbetsveckan kan man ju inbilla sig, bara för att legitimera det hela.

Ikväll har jag "skajpat" med dottern, finner det fortfarande fantastiskt att jag kan prata rätt i in i datorn sådär och hon hör mig på andra sidan Atlanten! Lite skorrigt ibland men ändå...

Hon hade en kul sak att berätta. Precis när den hände hade hon nog varit lite generad men lite glad blev hon nog också. Att som förstaåring av tränaren bli omtalad inför hela laget som ett gott exempel på en bra lagkamrat var nog både oväntat och roligt. Dessutom frambringar hon detta fotbollsliv vid sidan av planen p g a en skada.

Ja, kammen växte på mig, det är modersstoltheten som triggar i gång den. Å dessutom den förmätna tanken att jag lyckats lite i min fostran av den unga damen.

Lugn kväll med kax, skulle man kunna säga!


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Klart du ska vara stolt! Det är en så härligt känsla, den att vara stolt över sitt barn.

2009-10-03 @ 10:18:55
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: självaste annika

Ja du har rätt - det är en härlig känlsa. Å på något vis ett kvitto för en själv att man gjort i allafall lite rätt på vägen.

2009-10-03 @ 18:13:38
Postat av: Dulsinea

Klart du ska vara stolt, fattas bara annat.

Jag/vi har vår dotter i Australien, då är det fantastiskt att kunna skypa. Helt otroligt.

Ha det.Dulsinea

2009-10-03 @ 18:55:47
URL: http://gogunon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0