Kolla eller medicinera?

Ja, jag fick ju välja - först - mellan att fortsätta kolla trycket ett tag till eller medicin.

Min hälsocentral ligger inom gångavstånd från mitt lilla hem. Å cirka 6-7 km från mitt jobb. Innebär bilkörning tvärs genom stan, eftersom de flesta tider som går att få inte stämmer med mina arbetstider. Mitt tryck vill de mäta på morgon - problemet är bara att jag alla dagar utom en börjar före 8 och den första tiden är 8.15...

Å att åka i från jobbet titt som tätt för att ta trycket känns inte bra, ingen säger nåt men ändå smyger sig bovkänslan på. Som om man stjäl tid.

Doktorn var en sådan där trivsam doktor - utstrålade värme och empati. (vilket tyvärr inte alltid är en vanligt förekommande modell på vår HC). Det var ju precis vad min oroliga själ behövde...för att sätta igång tårkanalerna.

Till sist mer eller mindre bestämde han att jag skulle välja medicin. Just på grund av min oro.

Nu ska jag stryka kläder.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag äter medicin känns skönt, men visst blir det lite extra koller!



Jag hade en medicin som jag trvides jättebra med, men sen fick jag låga kaliumhalter så nu har jag en ny..hoppas den kommer att funka lika bra.



kram kram

2009-09-30 @ 14:25:44
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0