När jag får välja

I kväll är jag bjuden på middag, till min syster och svåger. Det blir smidigt - jag går bara ut till vägen, tar till höger upp i backen och sedan in till höger en bit. Då är jag vid radhuslängan ovanför "min"  och där bor dom!

Jag fick välja om jag ville ha fisk eller kött - jag valde fisk. Dels för att jag tycker det är himla gott men inte alltid tar mig tid att tillaga det. Kör med enkla saker som stekta laxfilébitar eller färdiggravad eller rökt. Dels tog jag fisk för då passar det med vitt vin. Å det blir inte alltid så bra till kött. Näe, jag dricker inte rött vin.

Jag har som princip att bara dricka det jag tycker är gott och jag tycker inte rött vin är gott. Jo som glögg, men det kan ju bli lite knepigt, varse det ska vara till fisk eller kött!

Nå väl eftersom jag nyss varit och tränat så är det väl bäst jag tager mig en välbehövlig dusch innan jag går!
Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Hoppas du fick en riktigt god fisk!! Mmm rött som är så gott, jag gillar vitt också men jag brukar få halsbränna av det!



Ha en fin lördag,kramen

2010-04-10 @ 11:01:38
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Hoppas kvällen blev trevlig och att vinet och fisken smakade bra. Jag är jättedålig på att skriva i min blogg. De flesta av mina gamla bloggkompisar finns ju numera på Facebook där det är så mycket enklare att bara skriva någon mening då och då. Dessutom har de flesta av oss fastnad i spelet "Farmville" där mycket av spelet går ut på att samverka med grannarna , d v s vännerna på FB.

Läste i DN:s kulturbilaga att vi är 80 miljoner som spelar Farmville runt om i världen. Företrädesvis medelålders och äldre damer som aldrig tidigare spelat dataspel. 80 miljoner kan väl inte ha fel, eller....?

2010-04-10 @ 11:36:45
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: självaste annika

jamen det var jättegott. Stekt torskrygg m tillbehör. Å vinet en god chardonny!



Jag finns också på facebook men hur hittar jag dig där Sylvia? Farmville har jag dock avstått från, tror att det skulle bli för mycket tid som jag prioriterade dit!

2010-04-10 @ 12:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0