Själv och ensam

Vad gäller långfredagen så kändes den olidligt lång och det kändes som om alla var någonstans men inte jag. Egentligen är det inget problem att vara själv, jag trivs rätt bra i mitt eget sällskap. Men det är som Maj säger i sin profil: Ibland ensam, ibland själv. Inför låååånga storhelger kan jag känna mig ensam men när jag kommit igenom dem så kan jag känna att jag njutit en del av att vara själv.

Långfredagen spenderade jag alltså ensam, framför mig låg en lååååååång helg.Jag kände mig ensam.

Vännen Elisabeth ringde och bjöd in till skidtur på påskafton med efterföljande middag! Så det blev en bra dag, då jag varken var själv eller ensam.

Efter att ha övernattat hos Elisabet for jag hem och pluggade lite, promenerade in till stan och avrundade påskdagen med lite tv. När jag la mig kändes det gott att ha varit själv.

I dag är det annandag påsk och jag känner mig lite seg. Det är en hel del jag skulle kunna göra men jag har lite ont...Antagligen efter skidåkningen. Eller jag hoppas det, annars är det en förkylning till på väg!  Det är dags att plugga lite och kanske köra en tvätt.Tills ikväll är jag bjuden på promenad, med efterföljande fika! En kompis  fyllde år på skärtorsdagen och firar lite i efterskott.  Så idag är jag bara själv lite grann men känner mig absolut inte ensam.

Ni förstår skillnaden va?


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Jajemän!

2010-04-05 @ 12:27:21
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Förstår precis...!!!



Ha en jättebra dag, kram

2010-04-06 @ 08:01:36
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0