Fjärde ljuset och i fas?

Fjärde adventsljuset tänt - men hej och hå vart tog december vägen? Å jag som skulle vara så i fas i år...

Jag har inte kokat kola, gjort saffranskaka, slagiit in alla julklappar, inte ens köpt alla ännu! Men jag har bakat pepparkakor och plockat en- och tallris. Å inhandlat lite prinskorv, leverpastej och en del annat i julmatsväg.

Det värsta jag inte gjort är att köpa julskinka! Snart gapar skinkkylarna tommai butikerna! Jag har velat fram och tillbaka - det känns lite onödigt, dottern äter inte så mycket skinka och jag kan nöja mig med lite grann bara. Fast å andra sidan så är det när det luktar nygriljerad skinka som julen är på plats...Jag vet att det går fort och lätt med de färdigkokta men se jag vill ha en rimmad som jag ugnsbakar och sedan griljerar.
Ett tag funderade jag dessutom på att köpa kalkon, det fanns en skinkliknande sak (kalkoner har de en skinka?). Lät som lite hälsosammare men då tystades hälsofreaksliknande tankar ner av snåljåpen...den var nämligen rätt dyr.

Hur gör ni? Med skinka/kalkon alltså.

Vad gäller ofasen så vet jag att det brukar lösa sig - man får helt enkelt gena lite på slutet så ser det ut som man är i jättefas!


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Ingen skinka här. Jag nöjer mig med den jag får äta när jag är bortbjuden.

2010-12-19 @ 13:45:29
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Jag är inte på långa vägar klar..men vi brukar inte fixa såå mycket mat, men en skinka är ett måste, den ska kokas och sedan griljeras. provsmakningen av en ljummen skinka, guuud så gott.



Kram kram

2010-12-19 @ 16:53:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det blir jul i alla fall, både med eller utan kola och saffranskaka :)



Ha en trevlig 4:e advent!

2010-12-19 @ 19:59:44
URL: http://jamtlandstos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0