SJ,SJ gamle vän!

Å hur är det ställt med SJ? Herregud, hur ska man våga ta tåget när man inte vet om man kommer fram om tre timmar eller tjugofem?

Äh, jag raljerar bara. Jag tycker vi har lite lyxproblem här eller sk. I-landsbesvär. Jamen, hur svårt kan det vara om man promt måste ut och åka tåg när SMHI mfl. klart och tydligt går ut med att väderläget gör att man helst inte bör ge sig ut på resa?!

Jag menar varför gnälla då? Det är en massa saker jag tycker att man inte ska ta för givet en sådan helg (som tydligen södra Sverige har haft) om man ska åka tåg!
T ex att det inte kan bli kallt - ta med lite extra kläder.
Att bistrovagnen har begränsat utrymme för matförvaring och den blir snart utsåld om tåget blir mer än trettio minuter sent.Ta med matsäck och vatten! 
Att väderläget blir bättre om konduktören mfl. får riktigt mycket skäll för förseningarna. Väx upp!

I Malawi har HIV tagit en hel generation, barn uppfostras av barn. I Haiti har hela livet försenats och förstörts för många.
Det finns barn i Brasilien som hellre skulle bo i en stillastående SJ-vagn än på gatan. Ja, det finns mycket att jämföra med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0