Jobbare Jag

Idag började jag min lilla arbetsperiod, i veckor ska jag "slita" för brödfödan! Det är inte alls synd om mig - den här årstiden har jag världens bästa jobb! Jo, det är sant; om det är fint väder kan vi göra allt det där som de flesta vill göra sköna sommardagar. Å regnar det är man bara glad åt att man inte har semester!

Det är ju dessutom skönt att det inte är en massa möten, tider, rastvakter, träffar och tjafs. Det är färre barn och hela arbetstillvaron går i ett lugnare tempo. Barnen brukar tycka det är roligt att "hinna leka klart". Ett år bad de t o m om att slippa göra utflykt; "kan vi inte få vara kvar här på fritids och leka i stället?". De fick dom.

Å när jag slitit för brödfödan - vilket är två veckors tid - ska jag vara ledig tre igen. Smart upplägg va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0