Sommarstunder

Idag, eller snarare så här på morgonen (klockan är trots allt inte åtta ännu) smakar frukosten ljuvligt.Jag intar den ute på altanen och världen är inte riktigt vaken. Lite bilbrus på avstånd, lite fågelkvitter och så jag. Som inte låter. Bara njuter.

Jag avrundade min kväll här ute igår också - klockan var nästan midnatt innan jag gick in efter att ha läst tidningen och ätit en skål jordgubbar. Å för dig dom bor söderut - jag hade ingen lampa tänd på altanen, sommarnatten gjorde sitt intåg utan mörker.

Det här är stunderna för mig när sommaren är som bäst - en stilla och varm morgon när jag kan sitta och bara njuta och känna hur ron lägger sig tillrätta i mig. En kväll som är varm utan att vara klibbig när jag kan sitta ner och avrunda min dag och lyssna till hur ljuden runtom avtar. Å blicka ut över en klar sommarnattshimmel.

I kväll ska jag avrunda min dag ute i stugan tillsammans med min kompis. Vi tror att vi ska orka cykla, precis som vi gjorde i ungdomens dagar. För säkerhets skull ska jag om en stund fara ut med maten mm. Så det inte blir så tungt för oss...

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Det låter så härligt alltihop!

2010-07-04 @ 13:50:31
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Vad härligt det låter med tidiga mornar och sena kvällar på altanen. Jag kan komma på mig själv att sakna de ljusa sommarnätterna i Jämtland. 40 mil söderut är nätterna inte alls lika ljusa och härliga. Hoppas cykelturen gick bra!

2010-07-06 @ 10:26:31
URL: http://jamtlandstos.wordpress.com
Postat av: självaste annika

Ja, det var enormt härligt - vi cyklade faktiskt och dagarna var varma och kvällarna ljumma, precis som det ska vara!

2010-07-07 @ 14:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0