Midsomrar jag minns

Visst är han väl söt lille Plupp? (Bild hittad på internet) Han är där det nog är som vackrast om midsommar, på fjället. Där det bara är ljust och ljust och oändliga vidder.

Jomen jag vet - det finns massor av vackra ställen att tillbringa midsommar på. Ett par gånger har jag varit på västkusten, seglat till en liten ö och njutit i goda vänners lag. Å första gången nästan grät jag, tillsammans med en kompis från Västerbotten; det ska ju var ljust på midsommarnatten!
En gång var jag i Kalix skärgård och såg midsommarsolen gå ner över ett vindstilla hav i den ljusa natten. Sedan gick den upp direkt, över samma stilla hav, i samma ljusa natt. Mäktigt.
Ett par midsomrar har jag firat i Kashmir, på en camp. Varmt var bara förnamnet. När vi klädde midsommarstången andra året jag var där, i +45 graders intensiv hetta sa jag (som visste att kommande år skulle jag var tillbaka i Sverige); jag lovar - jag ska inte gnälla om jag måste ha vantar och mössa på mig nästa midsommar!

I morgon firar vi midsommar här i lilla radhuset - tillsammans med min syster och svåger.Fira och fira, det blir väl mest ett tillfälle till att äta gott och umgås några timmar.

Hursomhelst - GLAD MIDSOMMAR ALLA!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hoppas ni hade en trevlig kväll igår!

2010-06-26 @ 10:06:28
URL: http://jamtlandstos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0