Surr från soffan

I morgon är det skolavslutning för våra små godingar! Idag njöt i av solen (!) och värmen och glass. Imorgon ska det visst regna...

Jag ska snart kliva upp ur soffan och plocka upp alla matvaror jag lyckade trycka ner i kassarna när jag storhandlade. Undrar vad pensionärer äter - de har gjort en undersökning här i stan och plötsligt är Coop Forum billigast! Det har nästan jämt varit Willys. Å där upplever jag att de är billigare, i allafall på frukt och grönsaker och det ingår till stor del i min kost. Coop Forum brukar faktiskt vara rätt dyra på både frukt och grönt men framförallt brukar de inte hålla lika hög och fräsch standard.

Jaja, ingen av butikernas sk överlevnad hänger väl på om lilla jag är köptrogen hos dem eller ej. Jag är lite otrogen nu och då och handlar även på Ica Maxi ibland - där var de dyrast i stan! Å här på ön brukar jag gynna "min" Konsummarknad, eller vad den heter nuförtiden. Annars är jag den trogna typen, tycker att otrohet är lite fegt.

Å nu ska jag ta itu med mina matkassar, hej och hå! Å sedan stryka kläderna till morgondagens stora stund, det är alltid lite speciellt med avslutning.

Dessutom ska jag äta lite - rostbiff och potatissallad passar bra en varm afton som denna, imorgon är vi bortbjudna jag och dottern. Lite bra har jag det allt!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Klart jag njöt att vara med barnbarnen..dom är ju såå goa!



Kramen

2010-06-14 @ 21:23:19
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0