Musikaliska funderingar till stryktvätten

Jamen nu börjar jag bli riktigt pigg - jag har tagit itu med stryktvätten! Den brukar ligga där ett tag och anklaga mig för att ha övergett den. Vilket ju förståss inte är fallet, jag är ju bara en så´n fruktansvärt upptagen kvinna!

Just nu lyssnar jag på musik på Spotify och det är ovanligt, jag är kanske sjuk iallafall? Jag fick låna nån mackapär av min svåger som är som en lite behändig högtalare och med den kopplad till datorn låter det riktigt bra! Så nyss har jag avnjutit Sång till friheten med Björn Afzelius. Å lite Sinnéad O´Connor - håller hon på än? Som synes är mina musikval att härröra till betydligt yngre dagar men behöver det vara sämre för det?

Appropå det -undrar vilken musik små klämkäcka trios kommer att spela för oss i min ålder på hemmet? Ibland brukar jag tänka att det fastnat, som om dom tänker att gamla gillar en viss sorts musik per automatik.

Jamenvisst, jag kan också sjunga Calle Schevens vals som allsång eller Rönnerdahl mfl. De är ju s a s klassiska men nog måste det väl vara så att många som är gamla nu nästan hellre lyssnar på Svensktoppshits från sextiotalet?
Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0