Stockholmstripp del 2

Lördagsmorgonnen startade med ett bad! Å vad jag njöt - jag som inte har något badkar - av att ligga där i skummet och bara slappa.

Så kom ett efterlängtat samtal, från min älskade unge som meddelade att hon var på svensk mark igen! Hon har sommarlov från college nu i tre månader så nu ska jag vara mamma på riktigt ett tag igen. Eftersom hon skulle åka till sin gymnasiestad senare på dagen skulle vi hinna ses några timmar. Men först...hotellfrukost!!!

Vi åt och njöt av ett rejält utbud av frukostmat. Konstigt vad mycekt som ryms i magen när man inte behöver stöka fram frukosten själv!?!

Sedan klev jag in i en roll - tidsgestapo blev jag. Den rollen behöll jag fram till 15.00. Vi skulle möta dottern, tillsammans alla tre försöka hitta något i klädväg till mig inför ett fyrtioårskalas. Det gick rätt bra - en fin blus och en kofta hittades på Åhléns. Sedan var det lunchdags och det blev het indisk mat, gott, gott.

Eftersom jag denna dag hade två stycken med lokalsinne med mig så behövde jag bara koppla av den biten, men klockan mina vänner, klockan den hade jag stenkoll på. Eftersom mitt sällskap är sämre på det, tidsoptimister kallas det visst.

Efter lunchen avvek dottern för sin fortsatta resa och vi kollade lite i affärer igen och helt plötsligt var tidsmånen minimal igen! Vi hade koll på busstider och hållplats men glömde räkna in att vi var i Stockholm och att bussen kanske kan bli lite stilla i bilköer...Men vi hann, 14.55 gled vi in på Cirkus för att se Björn Skifs.Vi hann t o m gå på toan först!

Det var en superdupershow och vilka härliga scenlösningar, ljusdekoren var enormt bra. Björn Skifs är en riktig entertainer, tycker jag. Hans mellansnack var avslappnat och roligt. När han berättar så kommer en knorr som man inte kan förutse och så får man sig ett härligt skratt. Dessutom alla låtarna - onekligen rätt tidlösa, det förstod jag när jag hörde dem igen och insåg att en del var rätt gamla, de var från mina tonår...vilka ligger en bit bakom mig.

Efter Cirkus återvände vi till city och äntrade ett pendeltåg. Å for på fyrtioårskalas.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh, vilken härlig helg!

2010-05-23 @ 09:49:41
URL: http://jamtlandstos.wordpress.com
Postat av: Maj Korner

Det låter riktigt härligt! Och tur att du höll koll på tiden, jag vet hur det kan vara att umgås med tidsoptimister.



Jag har också sett Björn Skifs, man blir glad i hela kroppen efteråt!

2010-05-23 @ 18:17:03
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Sylvia

Låter som en jättehärlig helg! Sånt som vi verkligen borde unna oss lite då och då.

2010-05-26 @ 21:54:33
URL: http://pantersylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0