Födelsedagsöl




När jag fyllde år någonstans i slutet på sommaren, strax innan början av hösten så fick jag fem olika öl, i present av två kompisar. Å jag tyckte det var en trevlig present!

Jag tycker det är gott att avnjuta en öl emellanåt men som med alltingannat är det lättast att ta det man redan känner till, trots att det finns många sorter man kan fundera på när man botaniserar bland systembolagshyllorna.Så man kan ju säga att mina kompisar underlättade för mig, kanske kommer jag att hitta någon ny favorit bland de fem?  

Ikväll har jag avnjutit den första, en ale (jag gillar oftas ale). Den här var helt okej för mig, lite lagom maltig. Nu åt jag ingenting till och kanske, kanske är den lite "tunn" i smaken men å andra sidan var det bra. Ikväll ville jag nämligen inte ha någon "tung" öl, ni vet sådan som man nästan blir mätt på. Den här är brygd av Oceanbryggeriet som ligger i Göteborg och är certifierade för ekologisk produktion, bara detta medför ju ett plus innan jag ens öppnat den.

Nu återstår alltså fyra öl men dem tänker jag inte öppna i kväll - hur tror ni sista recensionen (eller vad det heter när man återger vad alkoholhaltiga drycker provsmakas och bedöms) skulle se ut då ?!?!?!!!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Mmm Öl är gott..jag älskar att prova nya sorter..jo det hade varit kul om du hade recenserat alla på en gång=)



Ha en fin kväll..kramen

2010-11-06 @ 17:52:14
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Trevlig presentidé. Skall jag lägga på minnet.

Låter trevligt att sitta och njuta och provsmaka nya sorter.

2010-11-06 @ 18:38:51
URL: http://www.sylvia.siverling.com/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0